امارات سیگارهای خطرناک و کشنده به یمن صادر کرد

يکشنبه 8 آبان 1401 - 12:41

منابع یمنی اطلاعاتی در مورد سیگارهای خطرناک حاوی ماده کشنده فاش کردند که اخیراً به طور گسترده در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان مورد حمایت امارات در یمن پخش شده است.

العالم - یمن

منابع یمنی اعلام کردند سیگارهای خطرناک و کشنده در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان جدایی طلب تحت حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن پخش شده است.

انیس منصور روزنامه‌نگار برجسته جنوب یمن گفت: « انواع سیگار با مارک‌های مختلف وجود دارد که همگی حاوی ماده مخدر «شبو» است که باعث مرگ جوانان می‌شود و از بندر «جبل علی» در امارات صادر می‌شود.»

منصور در اظهار نظر خود در مورد کلیپی از بازکردن پاکت‌های سیگار و استخراج شبو از داخل آن، افزود: «این سیگارها از طریق قاچاق به استان‌های تعز و عدن وارد یمن شده و به طور گسترده در بقیه مناطق و سایر استان توزیع گردیده است.»

منصور خاطرنشان کرد که این روند «با همدستی گسترده مقامات محلی و امنیتی» صورت می گیرد.

«شبو» یکی از خطرناک ترین انواع مواد مخدر است که اخیراً در بین جوانان شیوع پیدا کرده است، زیرا اثر آن تنها در مرحله اعتیاد متوقف نمی شود، بلکه ممکن است مصرف برای اولین بار نیز منجر به مرگ شود و نام های متعددی مانند کریستال مت آمفتامین یا یخ دارد. تفاوت این ماده با سایر مواد مخدر، سرعت اعتیادآور بودن آن است.

پربیننده ترین خبرها