انتقادها از برگزاری جشن هالووین در عربستان سعودی!

انتقادها از برگزاری جشن هالووین در عربستان سعودی!
دوشنبه 9 آبان 1401 - 10:16

برگزاری جشن هالووین در پایتخت عربستان و استفاده از لباس‌های ترسناک در این جشن، انتقاد کاربران فضای مجازی در این کشور را درپی داشت.

العالم- عربستان سعودی

مراسم جشن هالووین در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد. این رویداد به نمایش لباس‌های مضحک وحشتناک و نمایش طرح‌های عجیب سعودی‌ها اختصاص داشت.

جشن هالووین در ریاض عربستان با نمایش آتش‌بازی، جلوه‌های صوتی پیشرفته و تزئینات شبح وار کامل شد.

ماهیت این جشن و بسیاری از جشن‌های دیگر موجب خشم و تعجب محافل دینی و مخالفان و منتقدان در عربستان سعودی شده است، و بسیاری از کاربران سعودی هشتگ "آخر هفته ترسناک" و "لباس شر و بدی" را راه‌اندازی کردند.

مخالفان برگزاری جشن هالووین در عربستان سعودی نیز معتقدند که این ایده مربوط به مذهب نیست و نشان‌دهنده آداب و سنن داخلی نیست، به خصوص که هالووین با دین دیگری مرتبط است.

یکی از کاربران در توئیتر نوشت: امسال به جای تمرکز بر مقدسات، شروع به اظهار نظر در خصوص لباس‌های هالووینی کردند و هرسال که می‌گذرد این موضوع بیشتر عادی می‌شود.

برخی از مخالفان نیز هدف از ایجاد چنین سرگرمی‌هایی توسط آل سعود را دور کردن اذهان‌ها از چالش‌ها و بحران‌های موجود در جامعه از جمله بیکاری، تورم، فقدان آزادی بیان و فساد سیاسی دانستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی در این‌باره نوشت: برپایی این جشن برخی از سعودی‌ها را بهت‌زده و برخی دیگر را عصبانی کرده است،؛ زیرا این کشور برای خارجی ها و شهروندان تقریباً ناشناس است.

پربیننده ترین خبرها