ضمن مداخله در امور ایران؛

آلمان از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد

آلمان از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد
دوشنبه 9 آبان 1401 - 15:48

دولت آلمان ضمن تکرار موضع‌گیری مداخله‌جویانه نسبت به ناآرامی‌های اخیر ایران، از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از سخنگوی دولت آلمان نوشت که برلین با استقبال از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران مشغول بررسی تدابیر بیشتر است. وی زمان مشخصی برای این "تدابیر" مشخص نکرد.

سخنگوی دولت آلمانی همچنین در ادامه "با شدیدترین لحن" آنچه "خشونت نیروهای امنیتی علیه معترضان و سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران" خواند را محکوم کرد.

دن ویلیامز خبرنگار رویترز نیز در توییتی به نقل از این مقام آلمانی نوشت: در حال رصد اوضاع داخل ایران هستیم.

آندره‌آ ساسه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان به تازگی در بیانیه‌ای مطبوعاتی خبر از احضار سفیر ایران در اقدامی مشابه با فراخوانده شدن سفیر برلین در تهران به وزارت امورخارجه داده بود.

سفیر برلین در تهران به دنبال مداخله آلمان در امور داخلی کشورمان، پنجشنبه شب (5 آبان) به وزارت امورخارجه احضار شده بود.

این اقدام دو روز پس از آن روی داد که دولت آلمان در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران مسائل حقوق بشری را بهانه و اعلام کرد که در روابطش با جمهوری اسلامی ایران را بازنگری می‌کند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در حساب رسمی توئیتری وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد به پایین بودن سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در سال های اخیر اشاره و ادعا کرد، «اوضاع نمی‌تواند مانند سابق ادامه یابد، بنابراین ما رابطه خود را با شرایط تطبیق می دهیم.»

وی افزود: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر حقوق بشری از سوی اتحادیه اروپا و بررسی فهرست اعضای خانواده افراد مسئول هستیم. در سطح ملی، ویزا را برای دارندگان پاسپورت رسمی محدود و مقررات ورود را برای اعضای سازمان‌هایی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند تشدید خواهیم کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در سخنانی پیرامون مسیر غیرسازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داد و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند.
وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی « با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها