گزارش العالم از سرقت منابع نفت و گاز فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

دوشنبه 9 آبان 1401 - 18:48

رژیم صهیونیستی نفت و گاز مردم فلسطین می دزدد و آن را صادر می کند و پول آن را به عنوان بودجه خود هزینه می کند اما همزمان مانع از حفاری یا فروش این منابع توسط فلسطینیان می شود.

العالم – فلسطین

به گزارش العالم، منابع دریایی فلسطین متعلق به مردم آن است اما رژیم صهیونیستی همانطور که منابع زمینی این مردم را می دزدد منابع دریایی این سرزمین را نیز تاراج می کند.

فلسطین دارای میلیاردها دلار منابع طبیعی است که برای سالیان متمادی پاسخگوی نیازهای مردم فلسطین است، اما تسلط رژیم صهیونیستی بر این منابع و جلوگیری از بهره برداری از آنها، فلسطینیان را از این درآمد محروم کرده است.

منطقه ج که بر اساس توافقنامه اسلو امضا شده در سال 95 میلادی حدود 60 درصد از کرانه باختری را شامل می شود و کاملا تحت سیطره رژیم صهیونیستی است، از هر نوع سرمایه گذاری فلسطینیان در زمینه نفت، گاز، سنگ، مرمر و ارتباطات محروم است.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، فلسطین دارای میلیاردها بشکه ذخایر نفتی و میلیاردها متر مکعب گاز است اما همه آنها تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

کارشناسان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی هر روز شش هزار بشکه نفت از میدان نفتی روستای رنتیس در شمال غربی رام الله استخراج می کند که با محاسبه هر بشکه صد دلار، روزانه بیش از ششصد میلیون دلار از ثروت نفت فلسطین یعنی سالانه بیش از دویست میلیون دلار را می دزدد.

حجم ذخایر نفتی میدان مجد خمسه که در دهه 90 قرن بیستم کشف شده است، حدود یک و نیم میلیارد بشکه نفت و 182 میلیارد فوت مکعب گاز است.

در نوار غزه، ذخایر گاز کشف شده از اواخر دهه نود قرن بیستم حدود 35 میلیارد متر مکعب تخمین زده می ‌شود اما رژیم صهیونیستی مانع از بهره ‌برداری مردم فلسطین از آن شده است.

سواحل فلسطین سرشار از گاز است و ذخایر گازی آن در حدود هزار میلیارد متر مکعب در حیفا و مقادیر زیادی در شمال و غزه است.

بر اساس یک پژوهش، ارزش منابع حوزه های مارین غزه و بوردرفیلد 86 میلیارد دلار برآورد شده است که می بایست منابع نفت و گاز در اراضی 1948 را نیز به آن افزود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها