آغاز انتخابات رژیم اسرائیل؛ امروز

آغاز انتخابات رژیم اسرائیل؛ امروز
سه شنبه 10 آبان 1401 - 08:57

انتخابات کنست رژیم صهیونیستی آغاز شد، این پنجمین انتخابات اشغالگران در کمتر از چهار سال گذشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

انتخابات جدید پارلمان رژیم صهیونیستی در حالی امروز آغاز شد که تل‌آویو غرق در بحران‌هایی نظیر بن‌بست‌های سیاسی، ناامنی، شکایت‌های جهانی حقوق‌ بشری، مشکلات اقتصادی و حملات سایبری است.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر و پس از انحلال کنست، اول ماه نوامبر را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی تعیین کردند.

براساس جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی در اراضی اشغالی چند روز مانده به برگزاری انتخابات کنست، این واقعیت نمایان شده که تشکیل کابینه‌های شکننده در رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد یافت.

خبرنگار العالم در قدس گزارش داد انتخابات اشغالگران در بحبوحه اختلاف و خشم شهرک نشینان صهیونیست و افزایش مقاومت مردم فلسطین در کرانه باختری برگزار می شود؛ کارشناسان علت این خشم را شکست سازمان های امنیتی صهیونیستی در زمینه جلوگیری از عملیات مقاومت فلسطین، اختلافات حزبی و ادامه بحران سیاسی در رژیم می دانند که باعث بی اعتمادی عمومی شده است.

چهل فهرست انتخاباتی در پنجمین انتخابات کنست صهیونیستی بر سر 120 کرسی پارلمان رقابت می کنند، در این انتخابات دو فراکسیون اصلی حضور دارند، نخست به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامل احزاب چپگرا، میانه رو، راستگرا و حزب عربی که باعث سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق شدند، فراکسیون دوم به سرکردگی نتانیاهو که شامل احزاب راستگرا و دینی است.

پربیننده ترین خبرها