قطر مقررات کرونا را برای جام جهانی تغییر داد

قطر مقررات کرونا را برای جام جهانی تغییر داد
سه شنبه 10 آبان 1401 - 12:51

دولت قطر محدودیت‌های کرونا را برای هواداران و مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ لغو کرد.

العالم - آسیا

قطر که تا همین امروز جزو کشورهای پایبند به مقررات کرونا بود، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، الزام بازدیدکنندگان برای ارائه آزمایش منفی کووید-۱۹ قبل از عزیمت به این کشور را لغو کرده است.

پیش از این، قطر از هواداران جام جهانی خواسته بود قبل از سفر، مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید-۱۹ بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود نشان دهند.

مقامات وزارت بهداشت این کشور گفته‌اند: تصمیم برای حذف آزمایش کرونا برای بازدیدکنندگان و تماشاچیان جام جهانی به دلیل آن بوده که تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در حال کاهش است. هرچند ما همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داریم.

قطر به تازگی قوانین مربوط به الزام استفاده از ماسک را لغو کرده است و اکنون فقط افرادی که به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه می‌کنند به ماسک نیاز دارد.

الزام ثبت‌نام در برنامه هوشمند «احتراز» (Ehteraz) برای سفر به این کشور نیز از دیگر مقرراتی است که قطر در آستانه جام جهانی فوتبال لغو کرده است که البته این قانون برای ساکنان قطر به‌ویژه هنگام ورود به مراکز بهداشتی برقرار است.

با لغو این محدودیت‌ها از روز سه‌شنبه اول ماه نوامبر (۱۰ آبان‌ماه)، قطر نیز به جمع بیش از ۱۲۰ کشور دیگر پیوست که با لغو تمام محدودیت‌های کرونا، سفر در آن‌ها به حالت عادی برگشته است.

بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت قطر، در این کشور که نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت دارد، بیش از ۴۴۰ هزار مورد ابتلا به کرونا و ۶۹۲ مورد مرگ ناشی از این ویروس را ثبت کرده است.

قطر انتظار دارد ۱.۲ میلیون بازدیدکننده و مسافر در دوره جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به این کشور سفر کنند.

تیم ملی ایران که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد قرار است سه بازی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا به تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها