گزارش العالم از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو در یک قدمی نخست‌وزیری

چهارشنبه 11 آبان 1401 - 09:26

نتایج اولیه انتخابات کنست رژیم صهیونیستی حاکی از پیشتازی اردوگاه احزاب راست به رهبری حزب “لیکود” به ریاست “بنیامین نتانیاهو” با کسب ۶۲ کرسی پیشتاز است و جناح میانه و چپ به رهبری “یائیر لاپید” ۵۸ کرسی را از آن خود کرده، و حاضر به اعتراف به شکست خود نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، نتایج صندوق‌های نمونه آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ائتلاف راستگرایان به رهبری حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، به احتمال زیاد برنده انتخابات است. اگر نتایج اعلام‌شده با آرای واقعی منطبق باشد، نتانیاهو که یک سال و ۴ ماه پیش، از نخست‌وزیری خلع شد و در این دوره کوتاه رهبر جناح مخالفان بود، به پست نخست‌وزیری بازخواهد گشت.

احمد الطیبی رئيس جنبش عربی تغییر به شبکه العالم گفت:‌ در مقایسه با درصد مشارکت جامعه یهودی، که به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است، به نظر می‌رسد به دلیل مشارکت بالای شهرک‌نشینان و طرفداران راستگرایان، اختلاف میان آرای جناح‌ها زیاد شود که همین امر موجودیت سه حزب عربی را تهدید می‌کند.

احزاب عربی شرکت‌کننده در این دور از انتخابات، که شاهد مشارکت ضعیف طرفداران‌شان بودند، با کسب ۹ کرسی در کنست، از درصد تعیین‌کننده فراتر رفتند. با این حال، در ساعات پایانی فرآیند رای‌گیری، عرب‌ها حضور چشمگیری در پای صندوق‌های رای داشتند تا ائتلاف راستگرایان تندرو را به چالش بکشند.

افزایش چشم‌گیر درصد رای‌دهندگان در این دور از انتخابات رژیم صهیونیستی به این مفهوم تعبیر شده است که حامیان جناح راست تقویت شده و برای رقم زدن سرنوشت انتخابات و بازگرداندن بنیامین نتانیاهو به صحنه قدرت، حوزه‌ها را اشغال کردند.

پنجمین دوره از انتخابات پارلمانی رژيم صهیونیستی در حالی برگزار شد که هزاران نیروی پلیس این رژیم از بیم افزایش عملیات مقامت مسلحانه فلسطینیان، در مناطق مختلف مستقر شدند.

برگزاری این‌چنینی انتخابات به معنای پایان بحران سیاسی، حزبی و حتی امنیتی در داخل فلسطین اشغالی نیست و روزهای آینده مشخص خواهد کرد که آیا تشکیل دولت باثبات امکان‌پذیر است یا خیر.

پربیننده ترین خبرها