در نشست خبری مشترک با فیصل‌المقداد؛

امیرعبداللهیان: هیاتی از ایران برای شروع گفت‌وگوها با آژانس به وین می‌رود/ برگزاری نشست «گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» در تهران

امیرعبداللهیان: هیاتی از ایران برای شروع گفت‌وگوها با آژانس به وین می‌رود/ برگزاری نشست «گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» در تهران
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 16:49

وزیر امور خارجه گفت: هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به منظور آغاز گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روزهای آینده به وین اعزام می‌شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با خیر مقدم به همتای سوری خود، گفت: در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه به ویژه درمورد همکاری‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری گفت‌وگوهای متنوعی داشتیم.

وزیر امور خارجه افزود: حجم تبادلات تجاری دو کشور در مقایسه با یکسال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد و رفت و آمدهای هیات‌های اقتصادی و تجاری و بخش خصوصی دمشق را با حضور نخست وزیر سوریه و با میزبانی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار کردیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برگزاری این کمیسیون عالی یک فرصت خوبی است که بتوانیم در همه ابعاد همکاری‌های دوجانبه موضوعات را مورد پیگیری قرار دهیم تا شتاب بیشتری به همکاری‌های دو کشور ببخشیم.

نشست «گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» شنبه برگزار می‌شود

وی افزود: با فیصل مقداد درباره نشست «گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» که روز شنبه بعد با مشارکت ۱۸ کشور در سطح معاونان وزرای خارجه در تهران برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردیم. این نشست که به مدت یک روز در تهران برگزار خواهد شد، موضوعات مهمی چون آثار تحریم‌ها و راههای برون‌رفت از آن، مقابله با یکجانبه‌گرایی و همکاری‌های متنوع کشورهای عضو را در بر خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: این نشست بخشی از فرمت موجود در نشست سال جاری سازمان ملل متحد در نیویورک است که میزبانی آن برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

هیاتی از ایران برای شروع گفت‌وگوها با آژانس به وین می‌رود

امیرعبداللهیان عنوان کرد: درباره شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده هیاتی را از جمهوری اسلامی ایران به وین اعزام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز این موضوع اتفاق نظر دارند و امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکز بر نگاه فنی و براساس توافق گذشته نسبت به حل و فصل برخی اتهامات در مورد نظر آژانس و مطرح شده توسط آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران بتوانیم از این مرحله از مسیر همکاری‌های فنی عبور کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: به موازات این اقدام ما درخصوص رسیدن به گام‌های پایانی توافق به‌رغم برخی از اظهارات متناقض برخی از مقامات آمریکایی تبادل پیام‌های ما همچنان ادامه دارد و به موازات اقداماتی که در وین انجام می‌شود نسبت به بازتنظیم جدول زمان‌بندی در چارچوب گفت‌وگوهای وین تبادل پیام‌های‌مان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا جریان دارد.

گفت وگوی امیرعبداللهیان با بورل

وی در ادامه تصریح کرد: در تماسی که تا دقایقی دیگر با جوزپ بورل هماهنگ کننده عالی سیاست خارجه اتحادیه اروپا دارم درباره آخرین هماهنگی‌ها، گفت‌وگو و رایزنی خواهم داشت.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه شب گذشته با بدرقه مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران دمشق به منظور دیدار با مقامات کشورمان و در سفری سه روزه وارد تهران شد.

پربیننده ترین خبرها