استقلال قهرمان سوپرجام شد

استقلال قهرمان سوپرجام شد
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 19:10

آبی‌ های پایتخت با برتری مقابل نساجی در دیداری که بیش از ۱۰۰ دقیقه طول کشید، سوپرجام فوتبال ایران را به تصاحب کردند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم فوتبال استقلال در سوپرجام ایران با گل «ارسلان مطهری» موفق شد نساجی مازندران را شکست داده و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تیم‌های استقلال و نساجی مازندران در سوپرجام ایران امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان ریکاردو ساپینتو و حمید مطهری برای کسب آخرین جام به جامانده از فصل گذشته فوتبال ایران، به مصاف هم رفتند.

استقلال و نساجی مازندران در شرایطی روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که چند هفته پیش و در ورزشگاه آزادی در لیگ برتر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده و آبی‌پوشان تهرانی موفق شده بودند با با سه گل برنده از زمین خارج شوند.

استقلال در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی را در لیگ برتر بر جای گذاشته است. شاگردان ساپینتو در آخرین بازی خود در لیگ برتر موفق به شکست دادن هوادار شدند و نساجی مازندران در اراک شکست سنگینی را مقابل آلومینیوم متحمل شد.

قضاوت این مسابقه را «بیژن حیدری» با کمک‌های «محمدرضا منصوری» و «عسگر محمدی» بر عهده داشت.

دقایق حساس

دقیقه ۷: ارسال خوب جعفر سلمانی با ضربه سر حمید مطهری همراه شد اما توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت .

دقیقه ۱۴: حرکت خوب و تکنیکی ارسلان مطهری با پاس او به مهدی قایدی همراه شد و در حالیکه این بازیکن بهترین فرصت را برای گلزنی داشت علی‌رضا حقیقی با واکنش عالی دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

دقیقه ۲۳: حرکت رضاوند از جناح چپ و ارسال او بر روی دروازه نساجی مازندران با ضربه سر محبی همراه شد ولی توپ در چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۲۶: ارسال کرنر مهدی مهدی پور از جناح راست به مهدی قایدی رسید و او با حرکت در عرض ضربه فنی به گوشه دروازه نساجی زد که حقیقی با واکنش خوب این اجازه را به او نداد تا گلزنی کند.

دقیقه ۳۰: در حالی که نساجی بهترین فرصت را برای گلزنی داشت سید حسین حسینی با واکنش خود دروازه استقلال را بسته نگه داشت.

دقیقه ۳۶ : جعفر سلمانی در پشت محوطه جریمه نساجی مازندران صاحب توپ شد و شوت سنگین او به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: مهدی قایدی بازهم فرصت گلزنی داشت اما حقیقی که در نیمه اول درخشان ظاهر شد، با شیرجه بلند خود اجازه نداد بازیکن بوشهری آبی‌پوشان پیام‌آور شادی برای تیمش باشد.

دقیقه ۵۲: استقلال به گل رسید، ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور با ضربه سر چرخشی و تماشایی ارسلان مطهری همراه شد تا توپ به تور چسبیده و گل آبی‌پوشان به ثمر برسد.

دقیقه ۵۸: در یک رفت و برگشت مهدی قایدی پشت محوطه صاحب توپ شد و با یک شوت دیدنی، دروازه نساجی را تهدید کرد که ضربه دیدنی وی به تیرک دروازه برخورد کرد و با بدشانسی به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۷۲: استقلال پشت محوطه جریمه صاحب ضربه کاشته شد. حقیقی نتوانست شوت محکم محبی را مهار کند و در برگشت، توپ به ارسلان مطهری رسید ولی شوت او به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز حقیقی این توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸۰: پاس عالی مهدی محبی به محمد محبی رسید و در حالی که این بازیکن فرصت ایده‌آلی برای بازکردن دروازه نساجی مازندران داشت با سد بزرگی به نام علی‌رضا حقیقی روبرو شد تا تعداد گل‌های استقلال به عدد ۲ نرسد.

در پایان نیز، استقلال با همان تک گل مطهری پیروز میدان شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی(صالح حردانی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند(محمد حسین مرادمند)، مهدی مهدی‌پور(سعید مهری)، مهدی قایدی(رضا میرزایی)، محمد محبی و ارسلان مطهری(پیمان بابایی)

ترکیب نساجی مازندران:

علیرضا حقیقی، حامد شیری، علیرضا ابراهیمی، صابر حردانی، علی شجاعی، امیر مهدی جانملکی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، رضا جعفری، محمد شریفی، کریم اسلامی

پربیننده ترین خبرها