جنگ اوکراین؛ کاخ سفید این بار مدعی ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه شد

جنگ اوکراین؛ کاخ سفید این بار مدعی ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه شد
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 20:18

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که کره شمالی مخفیانه "مقادیر قابل توجهی" گلوله‌های توپخانه را برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

العالم ـ آمریکا

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا گفت که در حال بررسی موضوع هستیم تا مشخص کنیم محموله های کره شمالی توسط روسیه دریافت شده است یا خیر.

بنابر این گزارش، کشورهای غربی درحالی هر از گاهی کشورهای مختلف را به صدور اسلحه به روسیه برای جنگ اوکراین متهم می کنند، که خود علنی با صدور انواع سلاح ها به گسترش جنگ و خون ریزی دامن می زنند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد کره شمالی تلاش کرده این محموله ها را مخفیانه، گویی که مقصدشان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا است، ارسال کند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت آمریکا در عین حال مدعی شد: محموله سلاح کره شمالی، روند جنگ را تغییر نخواهند داد.

این مقام کاخ سفید همچنین پرتاب موشک های بالیستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد و گفت: متعهد هستیم که از کره جنوبی و ژاپن در برابر هر گونه تهدیدی دفاع کنیم.

کربی ادعا کرد آماده هستیم بدون هیچ پیش شرطی با کره شمالی درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، گفتگو کنیم و چین می تواند از طریقی نفوذی که بر کره شمالی دارد مواضع پیونگ یانگ را تغییر بدهد اما چنین کاری نمی کند.

این مقام دولت بایدن گفت که از هرگونه تلاش پکن برای استفاده از نفوذ خود به شکل مثبت در راستای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره استقبال می کنیم.

وی همچنین اظهار کرد، نیروهای آمریکا در چارچوب تعهداتش نسبت به کره جنوبی، برای مقابله با تهدیدها در حالت آماده باش باقی خواهند ماند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از رئس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که امروز (چهارشنبه) ظرف هفت ساعت، کره شمالی پس از پرتاب دستکم ۱۷ موشک بالستیک، حدود ۱۰۰ شلیک توپخانه ای به سوی منطقه ای بی طرف و خنثی در دریای شرق انجام داد.

پربیننده ترین خبرها