کتائب حزب‌الله عراق: در دولت السودانی حضور نداریم

کتائب حزب‌الله عراق: در دولت السودانی حضور نداریم
پنج‌شنبه 12 آبان 1401 - 14:53

مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در دولت جدید عراق حضور ندارد و هیچ پست امنیتی و مدنی در این دولت ندارد.

العالم - عراق

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق امروز (پنجشنبه، ۳ نوامبر)، اعلام کرد که در دولت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر جدید عراق حضور ندارد و هیچ پست مدنی و امنیتی نگرفته و هیچ‌گونه حضوری در مجلس نمایندگان نخواهد داشت، اما بر کار دولت جدید نظارت دارد و با توجه به "دستاوردهای" آن، موضع‌گیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد که موضع کتائب حزب‌الله در قبال دولت السودانی مبتنی بر دستاوردهای آن است و از این دولت می‌خواهد که پرونده‌های اصلی که در راس آن «اشغالگری آمریکا و ترکیه» است، را حل و فصل کند.

کتائب حزب‌الله عراق یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) است که مهمترین اعضای آن، ائتلاف‌ الفتح، ائتلاف دولة القانون و عصائب اهل الحق هستند.

ابوعلی العسکری در بیانیه امروز خود، با جاسوس توصیف کردن «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق و تیم او، که موجب شهادت «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس ساه پاسداران شده‌اند، خواستار پیگرد آن‌ها شد و گفت: «برادران حقوقی باید تلاش مضاعف کنند تا با الکاظمی خیانتکار و تیم جاسوسی او برخورد شود. ما حقوقی داریم که باید به دست آوریم که اولین آن خون شهید ابو مهدی و یارانش و خون مهمان ما سردار بزرگ سلیمانی است».

پربیننده ترین خبرها