گاردین: اروپا و آمریکا به مذاکره با روسیه مجبور خواهند شد

گاردین: اروپا و آمریکا به مذاکره با روسیه مجبور خواهند شد
جمعه 13 آبان 1401 - 07:58

روزنامه "گاردین" چاپ لندن نوشته است که اتحادیه اروپا در شرایطی که اقتصاد کشورهای عضو این پیمان رو به وخامت گذاشته و ایالات متحده نیز با رکود روبه شود، که نشانه‌های آن بروز می‌کند، باید با روسیه مذاکره کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری "ریانووستی" این روزنامه اضافه کرد: آلمان بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا مجبور شده است که ۲۰۰ میلیارد یورو برای کمک به مصرف کنندگان و شرکت‌های زیان دیده در نتیجه افزایش قیمت سوخت اختصاص دهد.
در این گزارش آمده است که تولید ناخالص داخلی فرانسه و اسپانیا در سه ماهه گذشته کاهش یافته و میانگین تورم در منطقه یورو نیز در اکتبر به ۱۰.۷ درصد رسید که یک رکورد به شمار می رود.

این گزارش می افزاید که میانگین تورم در کشورهای بالتیک به خاطر افزایش شدید در قیمت سوخت و غذا از این نیز فراتر رفت و به ۲۲ درصد رسید.

روزنامه گاردین اعلام کرد: جلوگیری از یک جنگ بزرگ تر و گسترده تر که در سایه تشدید تنش‌ها در اوکراین و رویارویی مستقیم روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رخ خواهد داد، امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، از آغاز حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریم مسکو را شدت بخشیده است، اما این مسأله افزایش قیمت سوخت در قاره سبز و تورمی بی سابقه در ایالات متحده و اروپا را به همراه داشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سیاست کنترل و تضعیف مسکور را راهبرد بلندمدت غرب دانسته بود و اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه مسکو، ضربه مهلکی به تمام اقتصاد جهان وارد خواهد آورد.

پربیننده ترین خبرها