گزارش العالم از برگزاری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی+فیلم

جمعه 13 آبان 1401 - 09:50

خبرنگار العالم در تهران گزارش داد ایرانی ها به منظور برگزاری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و برزگداشت روز دانش آموز، دسته دسته و گروه گروه در حال حرکت به سمت مقر سابق سفارت آمریکا در تهران هستند.

العالم - ایران

بنابر گزارش خبرنگار العالم از مقابل ساختمان سفارت سابق آمریکا در تهران، مردم در حال شرکت برای برگزاری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز هستند.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم از ساعت ۹ صبح امروز ( جمعه) در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران و همزمان در ۹۰۰ شهر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد.

دانش آموزان ایرانی در سال 1979 به سفارت آمریکا که در آن زمان به عنوان مقر جاسوسی علیه ایران استفاده می شد، حمله کردند.

امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی در ان زمان از این حمله به عنوان انقلاب دوم در ایران یاد کردند.

به گزارش خبرنگار العالم قرار است ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در این راهپیمایی سخنرانی کند.

به همین مناسبت، سپاه پاسداران نیز با صدور بیانیه ای ۱۳ آبان را عرصه نمایش ایستادگی مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران و میدان رسوایی و استیصال رژیم تروریستی آمریکا دانست.

در این بیانیه تصریح شده است: ۱۳ آبان ماه تجسم شرارت‌ها و خباثت‌های آمریکا علیه انقلاب و نظام اسلامی است و به فضل الهی ملت عظیم‌الشأن ایران قوی، مستقل و سربلند با حضور پرشور، انقلابی، دشمن شکن و الهام‌بخش در تظاهرات سراسری گرامیداشت این یوم الله بزرگ، شکست فتنه امریکایی صهیونیستی اغتشاشات اخیر در جنگ ترکیبی همه جانبه را اعلام و مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی ایرانیان را بار دیگر به رخ جهانیان به ویژه حاکمان پلید و بی خرد کاخ سفید خواهند کشید.

پربیننده ترین خبرها