تنفس مصنوعی «جو بایدن» به اغتشاشگران در ایران

تنفس مصنوعی «جو بایدن» به اغتشاشگران در ایران
جمعه 13 آبان 1401 - 12:24

رئیس‌ جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه به حمایت از اغتشاشگران در ایران پرداخت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش این گزارش «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا طی سخنانی به حمایت از اغتشاشگران در ایران پرداخت.

آمریکا و برخی متحدان این کشو از زمان آغاز اغتشاشات در ایران تلاش کرده‌اند با موضع‌گیری‌های تند فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد جمعه به وقت تهران در گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت: «ما ایران را آزاد می‌کنیم.»

بایدن گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»

مقامات آمریکایی از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران نه تنها اظهارات مداخله‌جویانه‌ای مطرح کرده، بلکه تحریم‌هایی را نیز علیه مقامات و نهادهای ایران اعمال کردند و در آخرین تلاششان به همراه آلبانی بانی برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت شدند. نشستی که علیرغم همه سروصداهایی که این مدت برایش به راه انداختند، دستاوردی برای برگزارکنندگانش به همراه نداشت.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز پنجشنبه گفت: «دولت ایران به دنبال راه‌حل برای مشکلات داخلی خود است و حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز از سوی قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است.»

وی افزود: «مسائل حقوق بشری خود را با کشورهایی که از ما عقب‌تر هستند، مقایسه نمی‌کنیم تا احساس رضایت داشته باشیم، بلکه نگاه ما به اهداف والایی چون حاکمیت دین، اخلاق و عدالت بر جامعه است و مصمم هستیم در این مسیر حرکتمان را ادامه دهیم.»

به گزارش فارس، روز پنجشنبه نشست غیررسمی و ضد ایرانی «آریا فرمولا» درباره اغتشاشات اخیر در ایران با کارگردانی آمریکا و آلبانی در نیویورک برگزار شد. نشستی که از سوی روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت محکوم شد.

این اظهارات بایدن درحالی مطرح می‌شود که انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در پیش است و طبق گمانه زنی برخی ناظران سیاسی، حزب متبوع جو بایدن احتمالا با شکست کنگره را به جمهوریخواهان واگذار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها