تاکید گانتس بر لزوم تشکیل حزبی میانه رو و فراجناحی

تاکید گانتس بر لزوم تشکیل حزبی میانه رو و فراجناحی
جمعه 13 آبان 1401 - 22:14

وزیر جنگ رژیم اسرائیل بر لزوم تشکیل حزبی میانه رو و فراجناحی در شرایطی که " اسرائیل " به سمت اختلافات و افراط گرایی پیش می رود، تاکید کرد.

العالمفلسطین اشغالی

" بنی گانتس " که در قالب ائتلاف انتخابی با یائیر لبید رهبر حزب " هناک مستقبل" است ، در انتخابات پارلمانی روز سه شنبه گذشته در سرزمین های اشغالی شرکت کرد، در رقابت با بنیامین نتنیاهو که به سمت تشکیل کابینه ای از راست گراترین شخصیت های اسرائیلی است، شکست خورد.

گانتس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت : این تعطیلات آخر هفته برای من دشوار است، نتایج انتخابات مشخص است و هیچ ابهامی درآن وجود ندارد ، باید آنرا بپذیریم و به آن احترام بگذاریم وهمان گونه رفتار کنیم که انتظار می رود در سایه دموکراسی رفتار کنیم" .

وی افزود: در شرایطی که اختلافات تشدید شده و اسرائیل به سمت افراط گری پیش می رود، شرایط اقتضا می کند که حزبی میانه رو و فراجناحی تشکیل شود.

نتنیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل که در فاصله سال های 2009 تا 2021 نخست وزیر رژیم اشغالگر بوده است، به 64 کرسی از مجموع 120 کرسی در کنیست (پارلمان) دست یافت که به وی حق تشکیل کابینه را می دهد.

ائتلاف نتنیاهو به اضافه حزب لیکود به رهبری وی ، متشکل از حزب های دینی "شاس " و" یهودت هتوراه " (یهودیت توراتی و ائتلاف "صهیونیسم دینی " است که رهبری آن ها را دو شخصیت افراطی به نام های " تسلئیل سموتریچ " و " ایتمار بن غفیر " برعهده دارند.

پربیننده ترین خبرها