اولین پس لرزه انتخابات؛ رئیس شورای امنیت رژیم اسرائیل رفتنی شد

اولین پس لرزه انتخابات؛ رئیس شورای امنیت رژیم اسرائیل رفتنی شد
شنبه 14 آبان 1401 - 14:19

درپی اعلام نتایج انتخابات کنِسِت (پارلمان ) رژیم صهیونیستی و پیروزی اردوگاه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی و از مهره های مهم سابق "موساد" اعلام کرد که با پایان کابینه "یائیر لاپید" نخست وزیر پیشبرد امور این رژیم استعفا می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ایال حولتا رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد با پایان کابینه یائیر لاپید نخست وزیر پیشبرد امور این رژیم از سمت خود استعفا دهد.

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که حولتا به لاپید گفته است که با پایان کار این کابینه از منصب خود استعفا می دهد بنابراین احتمال دارد که این اتفاق طی دو هفته آتی رخ بدهد.

حولتا ۴۶ ساله پس از مائیر بن شابات در آگوست ۲۰۲۱ منصب ریاست شورای امنیت رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت.

وی پیش از نیز مناصب مهمی در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" داشت.

رون دیرمر سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در واشنگتن و ایال زمیر مشاور نظامی نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ گزینه های مطرح شده برای تصدی منصب ریاست شورای امنیت رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته پنجمین انتخابات چهار سال گذشته را برگزار کرد. مقامات این رژیم درباره خطر فروپاشی درونی به خاطر گسست داخلی و اختلافات بین یهودیان ارتدکس و جریان های سکولار و صهیونیست هشدار داده اند.

اردوگاه نتانیاهو در مجموع موفق به کسب ۶۴ کرسی شد و کابینه آینده را تشکیل خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها