حزب الله: برای مقابله با اسرائیل، سلاح ما کافی است و نیاز به جنگ نیست

حزب الله: برای مقابله با اسرائیل، سلاح ما کافی است و نیاز به جنگ نیست
يکشنبه 15 آبان 1401 - 19:56

رئیس شورای سیاسی حزب الله تأکید کرد که این جنبش سلاحهای مهمی دارد که مانع از حمله دشمن صهیونیستی به لبنان می‌شود و این رژیم را مجبور می‌کند تا حق ما را به رسمیت بشناسد.

العالم - لبنان

«ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز یکشنبه تأکید کرد که این جنبش در برابر رژیم موقت صهیونیستی بدون استفاده از سلاح به پیروزی رسید.

شبکه خبری المنار به نقل از السید گزارش داد، حزب الله سلاحهای مهمی دارد که مانع از حمله دشمن صهیونیستی به لبنان می‌شود و این رژیم را مجبور می‌کند تا حق ما را به رسمیت بشناسد.

وی ادامه داد: «این بدان معناست که ما برای احقاق حق و رسیدن به اهدافمان، دیگر نیازی به جنگ نداریم. کافی است که این سلاح، با ما باشد و برای اتخاذ تصمیم مناسب، شجاعت داشته باشیم. ما بدون استفاده از سلاح، پیروز شدیم».

این مقام حزب الله همچنین گفت: در حال حاضر، حزب الله سلاحهای مهمی دارد که با استفاده از آن می‌تواند با طاغوتهای زمانه مقابله کند. اهمیت و قدرت این سلاح باعث شده است که دشمن دیگر به جنگ علیه لبنان فکر نکند.

السید خاطر نشان کرد: بسیار تلاش کرده و می‌کنند که این سلاح را [از حزب الله] بگیرند. لذا فضاسازیهای کردند تا از این سلاح راحت شوند. آنان فراکسیونهای سیاسی، حزبی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز ایجاد کردند. زمانی که شکست خورند، جنگ سال ۲۰۰۶ را آغاز کردند و معتقد بودند که این جنگ برای پایان بخشیدن به موجودیت حزب الله و مقاومت مسلحانه، سرنوشت‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از نتایج این جنگ، شکست این طرح صهیونیستها بود، تصریح کرد: در آن زمان ما پیروز شدیم و در حال حاضر هم پیروز هستیم. آخرین نمونه آن، مذاکرات ترسیم مرزها بود که باعث شد لبنان منابع نفتی و گازی خود را حفظ کند.

این مقام حزب الله در پایان تأکید کرد، حزب الله در جریان این مذاکرات مجبور نشد از سلاح استفاده کند، «بلکه ما فقط اعلام کردیم که آماده‌ایم به اسرائیل اجازه ندهیم نفت استخراج کند».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی و لبنان هفتم آبان ماه جاری در پایگاه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) در الناقوره، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی را امضا کردند.

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان هم در سخنانی امضای این توافقنامه را پیروزی بزرگی برای دولت، ملت و مقاومت لبنان دانست و تأکید کرد، حزب الله با قدرت سلاح خود توانست حق مردم لبنان را از صهیونیستها پس بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها