تأکید دیپلمات روس بر همکاری ایران و روسیه برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب

تأکید دیپلمات روس بر همکاری ایران و روسیه برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب
يکشنبه 15 آبان 1401 - 21:13

معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه در دیدار با علی باقری با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و استفاده ابزاری از حقوق بشر، همکاری ایران و روسیه برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را حائز اهمیت خواند.

العالم - اروپا - امریکا

معاونان وزرای خارجه روسیه، ونزوئلا و کوبا که برای شرکت در نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در تهران به سر می‌برند، به طور جداگانه با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با علی باقری با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و استفاده ابزاری از حقوق بشر، بر لزوم فعالیت‌های دبیرخانه سازمان ملل در چارچوب وظایف خود تأکید کرد و همکاری ایران و روسیه برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را حائز اهمیت خواند.

* گفت‌وگو با همتایان ونزوئلایی و کوبایی

«کارلوس خولیو رون» معاون وزیر خارجه ونزوئلا و «الیور رودریگز پردومو» معاون وزیر خارجه کوبا نیز در دیدارهای جداگانه با معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی، مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا در عرصه‌های مختلف را ضرورتی انکارناپذیر برای صیانت از منافع کشورهای مستقل قلمداد کردند.

در این دیدارها معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و متعدد در هر یک از کشورهای عضو گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد، تصریح کرد: تجمیع ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و رسانه‌ای، ضریب مقاومت کشورهای مستقل در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی آن را به شدت افزایش داده و اثربخشی تقابل همه جانبه این قدرت‌ها علیه ملت‌های مستقل را به شدت کاهش خواهد داد.

باقری با اشاره به سوء استفاده آمریکا از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی علیه کشورهای مستقل و در جهت منافع نامشروع خود، گفت: کشورهای مستقل باید برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی در جهت منافع مشروع ملت‌های مستقل برنامه داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها