مراکش با اسرائیل قرارداد خرید سیستم‌های الکترونیکی و اطلاعاتی امضا کرد

مراکش با اسرائیل قرارداد خرید سیستم‌های الکترونیکی و اطلاعاتی امضا کرد
يکشنبه 15 آبان 1401 - 21:52

شرکت صهیونیستی "Elbit Systems" قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار برای تجهیز گارد سلطنتی مراکش به سیستم جنگ الکترونیک (Alinet" (EW" و اطلاعات سیگنال (SIGINT) منعقد کرده است.

العالم - آفریقا

مراکش به عنوان یک کشور سازشگر با رژیم صهیونیستی قراردادی چند میلیون دلاری با رژیم صهیونیستی برای دریافت سیستم‌های الکترونیکی و اطلاعاتی منعقد کرده است.

به گزارش روزنامه هسپرس، طبق این قرارداد، شرکت اسرائیلی "ElbitSystems" واحدهای زمینی "EW" و "SIGINT" را به وسایل پشتیبانی الکترونیکی تجهیز، اقدامات متقابل الکترونیکی و سیستم‌های فرماندهی و کنترل را برای گارد سلطنتی مراکش تامین می‌کند و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی مراکش را توسعه می‌دهد.

مراکش در جریان سفر رسمی بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل به رباط، یادداشت تفاهمی با رژیم صهیونیستی در زمینه همکاری‌های نظامی و امنیتی امضا کرد که به مراکش اجازه می‌دهد تا به راحتی تجهیزات امنیتی پیشرفته این رژیم را به دست آورد.

در فوریه گذشته، مراکش قراردادی را برای خرید یک سامانه دفاع هوایی با صنایع هوافضای اسرائیل به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید سامانه "باراک-ام ایکس" که تحت نظارت مدیر عامل صنایع هوافضای اسرائیل موسوم به "IAI" بود، امضا کرد.

پربیننده ترین خبرها