هشدار شهردار کی‌یف درباره احتمال تخلیه پایتخت اوکراین

هشدار شهردار کی‌یف درباره احتمال تخلیه پایتخت اوکراین
دوشنبه 16 آبان 1401 - 02:28

شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین گفت ساکنان این شهر باید آماده باشند تا در صورت قطع کامل برق، شهر را ترک کنند.

العالم-اروپا

گاردین یکشنبه شب نوشت، حملات هوایی روسیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را هدف قرار داده و در هفته‌های اخیر میلیون‌ها تن از مردم این کشور به طور متناوب بدون آب و برق مانده‌اند.

منابع اوکراینی می‌گویند، حدود ۴۰ درصد از سیستم انرژی اوکراین بر اثر حملات روسیه به نیروگاه‌ها و خطوط برق آسیب دیده یا از بین رفته است.

یکی دیگر از مقامات شهری هشدار داده است که در صورت خاموشی کامل، سامانه آب و فاضلاب نیز از کار می‌افتد.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف که در تلویزیون دولتی اوکراین سخن می‌گفت، هدف قرار دادن زیرساخت‌ها توسط روسیه را "تروریسم" و "نسل کشی" نامید.

وی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به ما اوکراینی‌ها نیاز ندارد. او به سرزمین نیاز دارد، او بدون ما به اوکراین نیاز دارد.

میانگین دما در زمستان در کی‌یف، زیر صفر است و در شب بیشتر هم کاهش می‌یابد.

کلیچکو گفت که در حالی که مقامات "هر کاری" را برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها و جریان آب انجام می‌دهند، او سعی دارد اطمینان حاصل کند که برای سناریوهای مختلف آمادگی وجود دارد.

او اضافه کرد: سه میلیون ساکن کی‌یف باید ترتیبی اتخاذ کنند تا با دوستان یا اقوام ساکن در حومه شهر خود که هنوز آب و برق دارند بمانند تا در صورت از بین رفتن امکان عرضه خدمات در کی‌یف، آمادگی داشته باشند.

وی افزود: مسئولان در حال ذخیره سازی سوخت، غذا و آب هستند و ساکنان نیز باید همین کار را انجام دهند. حداقل هزار سرپناه گرمایشی در سراسر شهر در حال راه اندازی است که مردم در آنجا بتوانند در مواقع اضطراری گرم شوند.

رومن تکاچوک مدیر امنیت کی‌یف نظرات شهردار را در پیام رسان تلگرام تکرار کرد.

وی تاکید کرد که مسئولان شهری در حال برنامه ریزی هستند اما "در حال حاضر دلیلی برای سخن گفتن در مورد تخلیه وجود ندارد".

در همین حال، ، مقامات روسی روز یکشنبه از کاهش میزان تولید آب و برق در خرسون خبر دادند و حمله اوکراین به خطوط برق مجاور را علت این امر دانستند.

این شهر در روزهای اول جنگ به دست روسیه افتاد، اما با پیشروی نیروهای اوکراین آنها تصمیم دارند آن را پس بگیرند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها