کاهش بهای نفت در پی کمرنگ شدن امیدها برای افزایش تقاضای چین

کاهش بهای نفت در پی کمرنگ شدن امیدها برای افزایش تقاضای چین
دوشنبه 16 آبان 1401 - 09:51

افزایش مجدد ابتلا به کووید-19 در چین، بهای طلای سیاه را کاهش داد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، پس از آنکه مقامات چینی تعهد خود را به رویکرد سختگیرانه مهار کووید-19 تکرار کردند، بهای نفت صبح روز دوشنبه بیش از 1 دلار در ازای هر بشکه کاهش یافت؛ موضوعی که امیدها را برای افزایش مجدد تقاضای نفت در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان کم‌رنگ کرده است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1 دلار و 20 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 97 دلار و 37 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 1 دلار و 37 سنت یا 1.5 درصد کاهش، 91 دلار و 24 سنت معامله شد.
تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets در این خصوص می‌گوید: «بهای نفت به شدت کاهش یافت زیرا مقامات چینی وعده دادند به سیاست موسوم به کووید-صفر پایبند باشند در حالی که موارد ابتلا در چین افزایش یافته است؛ موضوعی که ممکن است باعث محدودیت‌های بیشتر شود و چشم‌انداز تقاضا را تیره کند.»
او افزود که جهش دلار آمریکا نیز بر بهای نفت تاثیر می گذارد.
چهار سیاستگذار بانک مرکزی آمریکا روز جمعه اعلام کردند با وجود آمارهای قوی ایجاد مشاغل، همچنان در جلسه آتی تبیین سیاست خود، افزایش اندک نرخ بهره را مد نظر خواهند داشت.
بهای شاخص‌های برنت و WTI هفته گذشته به ترتیب 2.9 درصد و 5.4 درصد افزایش یافتند زیرا شایعات در مورد پایان احتمالی محدودیت‌های سختگیرانه کووید-19 در چین، باعث تقویت بازارهای سهام و قیمت کالاها در چین علی‌رغم عدم اعلام هرگونه تغییر شد.
با این حال، در یک کنفرانس خبری در روز شنبه، مقامات بهداشتی گفتند که به محض ظهور موارد کووید، رویکرد "پاکسازی پویا" خود را ادامه خواهند داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها