ادامه تلاش های السدیس برای جلب رضایت بن‌سلمان

دوشنبه 16 آبان 1401 - 15:58

تصاویری ویدیویی نشان می‌دهد که شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس امور حرمین شریفین در عربستان سعودی، سعی در جلب رضایت رژیم آل سعود و مطیع بودن برای اوامر آن دارد از طرفی دیگر فعالان حقوق بشر با ایجاد هشتگ “قتل‌عام در عربستان سعودی را متوقف کنید”، از نحوه تعامل این رژیم با زندانیان آزادی بیان انتقاد می‌کنند.

العالم- عربستان سعودی

به دنبال انتشار اخباری درباره مصادره حدود ۶۰۰ میلیون ریال سعودی از ثروت عبدالرحمن السدیس، امام و خطیب مسجدالحرام، ویدیویی از او منتشر شده که در تلاش برای دلجویی از رژیم سعودی و تسلیم شدن به اوامر آن دارد.

امام مسجدالحرام نزدیک ساختمان ریاست عمومی در امور مسجد جامع و مسجد النبی مکه مکرمه و در میان جمعیت انبوهی حاضر شد و قلم به دست گرفت و با خط سبز روی دیواری نوشت: برای تقرب به خدای متعال، بر بیعت با ولی امر و اطاعت از او تاکید می کنیم.. سپس پایین نوشته خود را امضا کرد.

بسیاری بر این باورند که این اقدام السدیس تلاشی از جانب او برای راضی ساختن و جلب رضایت ولیعهد است تا مبادا به سرنوشتی دچار شود که برخی شاهزاده‌های دربار بعد از زندانی شدن در هتل ریتز کارلتون دچار شدند، و اموال‌شان مصادره شد.

حساب کاربری العهد الجدید در توییتر نوشت:‌ کسی از حملات بن‌سلمان در امان نمانده است. ترکی الشهلوب نیز نوشته است:‌ السدیس همچنان به تحقیر کردن خود در برابر بن‌سلمان ظالم ادامه می‌دهد.

در انتقاد از رویکرد بن‌سلمان و رد سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم سعودی علیه زندانیان آزادی بیان، هشتگ قتل‌عام را در عربستان سعودی متوقف کنید، ایجاد شده است و طی آن تأکید شده که شواهد حاکی از آن است که این رژیم در آستانه ارتکاب کشتاری جدید است.

عادل السعید معاون سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر در توییتی نوشت:‌ از ژانویه 2015 تا کنون، سلمان و پسرش، محمد هزار انسان را کشته‌اند، در حق هیچ‌یک از قربانیان محاکمه عادلانه انجام نشده است و ده‌ها نفر از آنها - طبق احکام - در دادگاه گفته‌اند که اعترافات آنها با وحشیانه و تحت شکنجه گرفته شده است.

صدور حکم اعدام عبدالله الحویطی، که در دوران کودکی به اتهام سرقت مسلحانه و قتل یک پلیس بازداشت شده است، بسیار خبرساز شده است.

پربیننده ترین خبرها