آستانه، میزبان دور آتی مذاکرات سوریه در اواخر ماه میلادی جاری

آستانه، میزبان دور آتی مذاکرات سوریه در اواخر ماه میلادی جاری
دوشنبه 16 آبان 1401 - 16:01

وزارت خارجه قزاقستان زمان و مکان برگزاری دور بعدی مذاکرات آستانه درباره سوریه را اواخر نوامبر در پایتخت این کشور اعلام کرد.

العالم - آسیا

نماینده رسمی وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان امروز دوشنبه در یک نشست توجیهی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: مذاکرات سوریه در پایان نوامبر برگزار خواهد شد. ما تاریخ دقیق را به احتمال زیاد هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

در بیانیه پایانی مذاکرات آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رئیسان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه که ۱۹ جولای (۲۸ تیر) در تهران برگزار شد سه طرف تایید کردند که بحران سوریه تنها توسط خود سوری ها قابل حل است.

رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه که مذاکرات سوریه را دربر می‌گیرد، ۱۹ جولای (۲۸ تیر) در تهران دیدار کردند. قبل از آن نشست سه‌جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران در قالب روند آستانه اول جولای ۲۰۲۰ به روش ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مذاکرات در فرمت آستانه از شش سال پیش برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه آغاز شده و در آن جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه مشارکت دارند.

وضعیت سوریه، فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، کمک‌های بین المللی و برخی اقدامات از جمله مبادله زندانیان، آزادی گروگان‌ها از جمله محورهای این مذاکرات بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها