دیدار بن زاید با هرتزوگ در شرم الشیخ

دیدار بن زاید با هرتزوگ در شرم الشیخ
دوشنبه 16 آبان 1401 - 17:10

منابع خبری امروز (دوشنبه) از دیدار رؤسای امارات و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس آب و هوایی در منطقه شرم الشیخ مصر خبر دادند.

العالم - مصر

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره گفت: امروز موفق به دیدار با دوستم محمد بن زاید رئیس امارات در کنفرانس شرم الشیخ شدم.

هرتزوگ تصریح کرد: با بن زاید درباره مسائل مختلف از جمله همکاری میان اسرائیل و امارات در زمینه مسائل مربوط به آب و هوا و همچنین تحولات منطقه ای در خاورمیانه رایزنی کردیم.

نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به "۲۷COP" یکشنبه با حضور سران جهان در شرم‌الشیخ آغاز شد و تا ۱۸ ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بود که توافق نامه عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس موسوم به توافق "ابراهیم" را امضا و به قافله خیانت کاران به آرمان فلسطین پیوست؛ امری که با موجی از محکومیت‌ها در جهان اسلام روبرو شد.

امضای توافق عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد.

پس از امارات، بحرین، مغرب و سودان نیز به توافق سازش "ابراهیم" ملحق شدند.

امارات و رژیم صهیونیستی از آن زمان تاکنون، برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و بارها مقام‌های صهیونیست به ابوظبی رفته‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها