بررسی نقش رسانه های معاند در اغتشاشات ایران

بررسی نقش رسانه های معاند در اغتشاشات ایران
دوشنبه 16 آبان 1401 - 21:49

دوستان و دشمنان ایران بیش از پنجاه روز است که پیگیر اتفاقات ایران هستند.

العالم – کشکول

دوستان علیرغم اعتماد به توانمندی نظام در زمینه خنثی سازی توطئه، با نگرانی پیگیر آنچه می گذرد، هستند چرا که ایران در معرض بمباران شدید رسانه ای دشمنان قرار دارد تا واقعیت اوضاع کشور پنهان مانده و تحریف شود اما دشمنان تمام رویدادهای ایران را اعتراض مردمی توصیف می کنند حتی اگر کار داعش باشد که نمونه واضح آن جنایت این گروه تروریستی در شیراز است.

برای درک بهتر موضوع این موارد بیان می شود:

وزارت اطلاعات اعلام کرد ، مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته تاکنون منجر به شناسایی و بازداشت کلیّه‌ عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی عملیات تروریستی شاهچراغ شد.

کلیه‌ افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

عنصر پشتیبانی کننده‌ صحنه‌ی عملیات در شیراز، فردی افغانستانی به ‌نام «محمد رامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» و عامل تیراندازی در حرم مطهر به‌ نام «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» که تبعه‌ تاجیکستان بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با هوشیاری و رصد اطلاعات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان، ۵۰۰ قبضه انواع سلاح و مهمات جنگی قاچاق و غیرمجاز در جریان اغتشاشات اخیر از آشوب‌گران کشف و ضبط شد .

مرزبانان هنگ مرزی جکیگور سیستان و بلوچستان از ورود یک محموله سلاح و مهمات به کشور که شامل کلت کمری جنگی و مقادیری خشاب و فشنگ کشف و یک نفردر ارتباط با این محموله دستگیر شد . این سومین محموله سلاح و مهمات جنگی است که بعد از اغتشاشات توسط مرزبانان استان سیستان و بلوچستان کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر از کشف و ضبط یک محموله سلاح و مهمات در این شهرستان خبر داد.

فاخر باوی اظهار کرد: تعداد ۳۴ قبضه کلت کمری، یک قبضه اسلحه کلاش، ۶۷ تیغه خشاب و ۹ هزار و ۷۳۹ فشنگ کلت و ۱۲ هزار و ۶۳۰ فشنگ کلاش کشف و ضبط شد.

در همین راستا دو متهم به نام های الف.م و ع.م دستگیر و بازداشت شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌شرقی از کشف مقادیر زیادی فشنگ جنگی و شکاری ساخت آمریکا در محور جلفا خبر داد که قصد انتقال آن به استان ها و شهرهای عمقی کشور را داشت .

جذب نیرو و آماده سازی

سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد که 3 تیم وابسته به گروهک منافقین که قصد اقدامات خرابکارانه و تروریستی در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان را داشتند، دستگیر شدند.

حمایت و هدایت این تیم تروریستی را یک کشور اروپایی بر عهده داشته است.

این تیم خرابکار برای ترور تعدادی از مردم و شخصیت‌های عرب در خوزستان و تکرار سناریوی قتل و ایجاد آشوب‌های مشابه زاهدان و اردبیل در خوزستان برنامه ریزی می کرد.

روابط عمومی سپاه امیرالمومنین استان ایلام اعلام کرد که یک تیم خرابکاری متشکل از سه نفر که در اغتشاشات اخیر مبادرت به انجام اقدامات ضدامنیتی از قبیل آماده سازی و تهیه مواد آتش زا، نارنجک جنگی و بمب های دست ساز برای استفاده در فعالیت های خرابکارانه می کردند، در یک عملیات ضربتی در شهر ایلام دستگیر شدند.

جنگ روانی

بررسی عملکرد ۵ رسانه بی‌بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آن ها نشان می‌ دهد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.

یک فایل صوتی مهم لو رفته از خبرنگار بی‌بی‌سی به‌نحو بی‌پرده‌ای آشکار می‌کند که چگونه آشوب‌طلبان و رسانه‌های آنها هدف تجزیه و تکه‌پاره کردن ایران را دنبال می‌کنند.

شب گذشته یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی به‌ شکلی بی‌پرده از تلاش برای تجزیه ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است

وی گفت که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده است که فقط با رهبران احزاب {تجزیه‌طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود.

این فایل لو رفته یکی از صریح ترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضدایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است.

در هفته‌های گذشته تریبون ایران اینترنشنال در اختیار رهبرانی از احزاب تجزیه‌طلب کرد، عرب و بلوچ قرار داشت به ‌طوری که در بیست روز اول آشوب‌ها بیش از 20 چهره تجزیه ‌طلب جمعاً 50 بار در این رسانه مصاحبه کرده بودند! و البته بی‌بی‌سی هم از غائله تجزیه ایران و تشویق به اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی در ایران عقب نمانده است!

این ها نمونه هایی از اخباری بود که نمی توان آن را در شبکه ها و مطبوعات مزدور غرب مانند عربستان سعودی یافت.

این اخبار به وضوح جنگ علیه مردم و کشور ایران و علت اصلی شهادت نیروهای انتظامی، امنیتی، بسیج و سپاه و بی حرمتی به پیکرهایشان را افشا می کند.

با دقت در اخبار مزبور می توان دریافت که چه عواملی باعث شده تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن مساجد، حسینیه ها، خودروهای آمبولانس و حمله به زنان محجبه کنند و اینکه برخلاف تبلیغات رسانه های مزدور درباره مسالمت آمیز بودن تظاهرات در ایران، این تظاهرات در واقع اغتشاشاتی ساخته و پرداخته دشمنان ایران است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها