افشاگری مشاط از اقدامات مخرب آمریکایی ها در روند مذاکرات آتش بس/ فرستاده آمریکا، نه کبوتر صلح، بلکه یک جغد شوم است

افشاگری مشاط از اقدامات مخرب آمریکایی ها در روند مذاکرات آتش بس/ فرستاده آمریکا، نه کبوتر صلح، بلکه یک جغد شوم است
دوشنبه 16 آبان 1401 - 23:01

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که رایزنیها درباره آتش‌بس در این کشور به نقطه خوبی رسیده بود، ولی فرستاده آمریکا با سفر به منطقه، این تلاشها را ناکام گذاشت.

العالم - یمن

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که وضعیت امروز آتش‌بس در این کشور مانند یک بمب ساعتی است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از المشاط گزارش داد: ما نه در وضعیت آتش‌بس قرار داریم، نه جنگ. وضعیت نه صلح و نه جنگ، نتیجه تحولات اخیر است و اینکه برخی از طرفهای ائتلاف متجاوز به این نتیجه رسیده‌اند که شکست خورده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها در ائتلاف سعودی-اماراتی هستند که نیازمند بازنگری در رفتار خود هستند، تصریح کرد: ما از این کشورها حمایت می‌کنیم. نقش آمریکا اما در مسئله آتش‌بس پلید و خطرناک است. این کشور نمی‌خواهد که آتش‌بس تمدید شود.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد: برخی از کشورهای متجاوز از این تجاوز منتفع هستند و در نتیجه به دنبال انفجار اوضاع سیاسی و نظامی هستند. رایزنیها درباره آتش‌بس هم به سطح یک توافق خوب رسیده بود، ولی فرستاده آمریکا به منطقه سفر کرد و این تلاشها را ناکام گذاشت.

المشاط در پایان تأکید کرد، فرستاده آمریکا در تلاش است در رسانه‌ها، خود را کبوتر صلح جلوه دهد، ولی تحرکاتش در منطقه نشان می‌دهد که یک جغد شوم است.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا ۱۰ مهر به پایان رسید. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم پس از این پایان، در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

فارس

پربیننده ترین خبرها