امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه اردن، رژیم صهیونیستی و امارات در حوزه انرژی

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه اردن، رژیم صهیونیستی و امارات در حوزه انرژی
سه شنبه 17 آبان 1401 - 20:58

اردن، امارات و رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست آب‌وهوایی سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر، یادداشت تفاهم سه‌جانبه‌ای را برای ادامه بررسی ساخت ایستگاه آب‌شیرین‌کن در مدیترانه و ساخت نیروگاه برق در اردن امضا کردند.

العالم - مصر

این یادداشت تفاهم به امضای محمد النجار وزیر منابع آبی اردن، مریم المهیری وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی امارات و عیساوی فریج وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی رسید.

به گزارش خبرگزاری دولتی اردن (پترا)، در این یادداشت تفاهم سه جانبه آمده است: ما برای بهره‌مندی از کمک‌ها و حمایت‌های نهادها و شرکای بین‌المللی مربوطه، داوطلبانه یا در صورت نیاز، اقدام می‌کنیم، مشروط بر اینکه همه طرف‌ها توافق کنند برنامه‌های لازم را همزمان با تشکیل اجلاس آب و هوایی بعدی در نوامبر سال آینده در امارات ارائه کنند.

به موجب این تفاهم‌نامه، سه طرف به صورت مشترک اجرای دو پروژه مرتبط و وابسته به یکدیگر را بررسی می‌کنند که یکی ساخت نیروگاه برق ۶۰۰ مگاواتی با هزینه امارات و خارج از شبکه ملی برق در اردن و دیگری ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن در دریای مدیترانه برای تأمین سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین برای اردن است.

پیش‌تر امارات و اردن و رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه مشابهی را در حاشیه اکسپو دبی و با حضور «جان کری»، فرستاده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور آب‌وهوا امضا کرده بودند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها