آمریکا مرگ شهروند خود در عراق را تایید کرد 

آمریکا مرگ شهروند خود در عراق را تایید کرد 
سه شنبه 17 آبان 1401 - 21:54

وزارت امور خارجه آمریکا سرانجام پس از یک روز، مرگ شهروند خود در عراق را تایید کرد.

العالم - عراق

وزارت خارجه آمریکا روز پس از آن که پلیس عراق از قتل یک آمریکایی خبر داد، روز سه شنبه به وقت محلی مرگ این فرد را در بغداد پایتخت عراق تایید کرد.

مقامات آمریکایی مرگ استفان ترول در بغداد را تایید کردند اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

مقامات آمریکایی افزودند: ما از نزدیک تحقیقات مقامات محلی در مورد علت مرگ را زیر نظر داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام خبر کشته شدن یک آمریکایی در بغداد از سوی رسانه های عراقی گفت که واشنگتن در حال بررسی گزارشها است.

واکنش رسمی عراق به خبر کشته شدن یک آمریکایی در بغداد

نخست وزیر و وزارت امور خارجه عراق به خبر کشته شدن یک شهروند آمریکایی در بغداد واکنش نشان دادند.

بر اساس گزارش منابع محلی، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در واکنش به خبر کشته شدن یک شهروند ۴۵ ساله آمریکایی به ضرب گلوله افراد ناشناس در منطقه الکراده بغداد گفت: شهروند آمریکایی کشته شده، دو سال است که در بغداد زندگی می‌کند و برای یک سازمان جامعه مدنی کار می‌کرد و مشغول آموزش زبان انگلیسی بود. زمان کشته شدن این شهروند آمریکایی سؤالاتی ایجاد می‌کند و ما تأکید می‌کنیم که پرونده امنیتی، خط قرمز است.

وزارت امور خارجه عراق نیز در این خصوص اعلام کرد: ما روند تحقیقات برای روشن شدن ابهامات در پرونده کشته شدن یک شهروند آمریکایی در بغداد را پیگیری می‌کنیم و مجرمان این پرونده را به دست عدالت خواهیم سپرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا خبر کشته شدن یک تبعه خود را در بغداد تأیید کرده است.

پربیننده ترین خبرها