بازگشت نتانیاهو ... افزایش شکاف در رژیم اشغالگر

بازگشت نتانیاهو ... افزایش شکاف در رژیم اشغالگر
سه شنبه 17 آبان 1401 - 22:27

برخی ناظران بر این باورند که نتانیاهو زمانی به قدرت بازگشت که اختلافات داخلی رژیم اشغالگر آشکارتر و مقاومت فلسطین قوی‌تر شده است.

العالم _ کشکول

دستیابی جناح راست گرایان افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو بر 64 کرسی در کنست صهیونیستی، بیانگر فاشیستی بودن کابینه آینده رژیم صهیونیستی است که رایزنی ها برای تشکیل آن آغاز شده است.

ایتمار بن گویر، نماینده کنست، یکی از شخصیت های افراطی است که به دنبال حضور در دولت نتانیاهو است؛ وی فرزندخوانده مائیر کاهانا خاخام افراطی و فاشیست بزرگ رژیم صهیونیستی است که حتی در رژیم «اسرائیل» و آمریکا به عنوان یک افراطی و تروریست شناخته می شود.

بن گویر طرحی را به نتانیاهو پیشنهاد کرد تا در مرحله بعدی علیه فلسطینی ها به عنوان شرط مشارکت در دولت او از طریق تشدید تدابیر علیه زندانیان در زندان ها و هجوم روزانه به مسجد الاقصی اقدام کند که این امر باعث افزایش سرکوب فلسطینیان می شود، اما آیا این طرح به نفع و تقویت رژیم اشغالگر است یا آن را تضعیف می کند؟

تجربه ثابت کرده است که سیاست سرکوب نه تنها در مواجهه با ملت فلسطین، بلکه در مقابل هیچ ملتی نتیجه نداده و از این رو انتظار می رود در مرحله بعد مقاومت و مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی افزایش یابد.

ویژگی دولت جناح راستگرایان افراطی فاشیست نتانیاهو این است که در مرحله آتی شاهد افزایش سرکوب علیه فلسطینی ها چه در کرانه باختری اشغالی، بیت المقدس یا تمام مناطق فلسطین وافزایش چشمگیر مقاومت درهمه اشکال آن خواهد شد و یک سوگیری کامل نسبت به گزینه مقاومت و حذف دیگر گزینه ها درست مانند مقاومت در «سیف القدس »، «وحدت الساحات » و «عرین الاسود » و درگیری های روزانه با ارتش اشغالگر در کرانه باختری وجود خواهد داشت.

اسماعیل رضوان رهبر حماس در این شرایط، در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم تاکید کرد اشغالگران اسرائیل روزهای سختی پیش رو دارند.

رضوان گفت: ما بسیار خوشبین هستیم که مقاومت در آینده نه تنها ادامه خواهد داشت، بلکه این قهرمانی ها، عملیات و مقاومت در کرانه باختری ادامه داشته و بیش از پیش تشدید خواهد شد.

رضوان به اشغالگران اسرائیل تاکید کرد خون شهدا پایمال نخواهد شد و سوختی برای تشدید و تداوم مقاومت در تمامی شهرهای کرانه باختری خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها