گزارش خبرنگار العالم از حمله رژیم صهیونیستی به کاروان نفتکش های عراقی در سوریه + فیلم

چهارشنبه 18 آبان 1401 - 12:29

خبرنگار شبکه خبری العالم با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان تانکرهای حامل سوخت در داخل خاک سوریه گزارش داد، رژیم صهیونیستی این نفتکش ها را پس از عبور از خاک عراق و در حال حرکت به سمت شهر بوکمال سوریه هدف قرار داد.

العالم - سوریه

خبرنگار شبکه العالم در سوریه به نقل از یک منبع امنیتی آگاه خاطرنشان کرد، حمله هوایی توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی انجام شد که کاروانی از تانکرهای حامل سوخت را پس از عبور از گذرگاه مرزی قائم به سمت بوکمال هدف قرار دادند.

بنار این گزارش، این حمله تلفات جانی نداشته است.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد، به رغم این حملات فعالیت و عبور و مرور در این گذرگاه مرزی متوقف نشده و به روال عادی خود بازگشته است و همچنان پذیرای مسافران و حمل و نقل کالا است.

تجاوز به گذرگاه مرزی قائم-بوکمال پس از تحریک گسترده برخی رسانه ها علیه فعالیت در این گذرگاه صورت گرفت. همچنین رژیم صهیونیستی با تمسک به این که این گذرگاه مرزی در چند کیلومتری پایگاه اشغالگران آمریکایی قرار دارد، تلاش کرده است تا این کشور را تحریک کند.

این گذرگاه نقطه راهبردی مهمی است که استفاده از آن دستاوردهای مهم و متعددی داشته است به ویژه پایان سیطره گروه تروریستی داعش و برقراری ارتباط مهم جغرافیایی بین عراق، ایران و سوریه تا فلسطین اشغالی از این طریق حاصل شده است.

قابل ذکر است که کاروان مورد هدف شامل مخازن سوختی بود که عراق در اختیار لبنان قرار داده بود و در حال عبور از خاک سوریه برای رسیدن به لبنان بود، اما عراق با هدف قرار گرفتن دو تانکر از عبور بقیه تانکرهای کاروان جلوگیری کرد.

پربیننده ترین خبرها