برای اولین بار در یک کشور عربی؛

افتتاح معبد یهودی در دانشگاه مغرب

چهارشنبه 18 آبان 1401 - 21:39

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" فاش کرد که مغرب اولین کشور عربی و اسلامی است که در یکی از دانشگاه های خود کنیسه افتتاح کرده است.

العالم – مغرب

این روزنامه در گزارشی با اشاره به افتتاح کنیسه جدید در دانشگاه پلی تکنیک محمد ششم، خاطرنشان کرد که این نشانه استمرار استقبال از یهودیان در یکی از کشورهای شمال آفریقا است!

در 10 سال گذشته، محمد ششم پادشاه مغرب بیش از 20 کنیسه را در این کشور و محله یهودیان را بازسازی کرده است.

مغرب دهم اکتبر سال ۲۰۲۰، پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوست.

وافق رژیم صهیونیستی و مغرب پس از سال‌ها همکاری پنهانی دو طرف در زمینه تسلیحات و جاسوسی و همکاری نزدیک و محرمانه در زمینه‌های اطلاعاتی و نظامی صورت گرفته است.

گرچه هیچ یک از طرفین رسماً به آن اعتراف نکرده‌اند اما طی سالهای گذشته در اقداماتی متقابل، اسرائیل به مغرب در دستیابی به تسلیحات و ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و نحوه استفاده از این تجهیزات کمک کرده است.

مردم مغرب بارها مخالفت خود با عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست را اعلام کردند، این اعترضات پس از افشای تعرض نماینده رسمی اشغالگران در رباط به یک زن مغربی شد گرفت؛ رسانه های عربی از رسوایی اخلاقی و تعرض و تجاوز نمایندگان رسمی رژیم صهیونیستی به زنان مغربی در دفتر ارتباطات این رژیم در رباط خبر دادند که موجی از خشم و محکومیت در بین مردم مغرب به همراه داشت و آنها خواهان قطع روابط کشورشان با تل آویو و لغو عادی سازی روابط با صهیونیست ها شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها