خلاف شرع به بهانه جشن در سرزمین وحی!

خلاف شرع به بهانه جشن در سرزمین وحی!
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 13:36

کاربر عربستانی از اتفاقات خلاف شرع رخ داده در خلال جشنی در ریاض از آل‌سعود انتقاد کرد.

العالم - عربستان سعودی

کاربر عربستانی به نام «فهد الغفيلي» با انتشار توئیتی نوشت: «به بهانه سرگرمی ... تماس بدن زن و مرد»

1

هالووین در ریاض پایتخت عربستان سعودی، جنجال های گسترده و انتقادات زیادی را به همراه داشته است؛ کنشگران مذهبی برگزاری مراسم‌های خلاف شرع همچون هالووین در این کشور را در امتداد سیاست‌های هنجارشکنانه حکام سعودی پس از قدرت گرفتن بن سلمان می دانند.

این رویداد مورد انتقاد هزاران مسلمان قرار گرفته است، آنها معتقدند آنچه در این کشور در حال رخ دادن است تقلید از غرب است و به هیچ وجه با اسلام مرتبط نیست، به ویژه اینکه عربستان سعودی به دلیل وجود کعبه و حرمین شریفین در این کشور یکی از مهم ترین کشورهای مسلمان محسوب می شود.

یکی از خروجی های بدعت هالووین این است که یک خانم در طول این جشن، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، که نشان از اهداف خبیثانه پشت پرده برگزاری این جشن دارد.

اعراب و مسلمانان در سراسر جهان با ابراز واکنش های گسترده به برگزاری جشن هالووین در پایتخت عربستان سعودی، از تصمیم مقامات این کشور برای اعطای مجوز برگزاری هالووین و ممنوعیت برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) ابراز تعجب کردند.

و برخی از منتقدان این جشن هولناک را سرآغاز نادیده گرفتن دین اسلام دانستند و نسبت به اتفاقات آینده اظهار نگرانی کردند.

عربستان سعودی پس از ولیعهد محمد بن سلمان، هرازگاهی با به نمایش گذاشتن پدیده هایی جدید، دنیا را متعجب کرده است که نه تنها تماماً در تضاد با اسلام است بلکه با شریعت نوظهوری که از این سرزمین و تحت حمایت رسمی مقامات این کشور راه اندازی شده است، نیز منافات دارد؛ در حال حاضر هیچ خطیب حکومتی نمی تواند این اقدام را توجیه کند و عموم مردم نیز به هیچ وجه نمی توانند آن را انکار کنند.

پس از وقوع همه آنچه تاکنون در عربستان سعودی اتفاق افتاد و رویدادهای عجیبی احتمالی که در آینده رخ خواهد داد، آیا کسی هست که در عربستان سعودی اصلاحات بن سلمان را ستایش کند و با افتخار بگوید: «حکومت قانون و شریعت خداست.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها