موفقیت بی وقفه ایران، علت خشم دشمنان

موفقیت بی وقفه ایران، علت خشم دشمنان
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 22:10

ایران اسلامی با وجود تحریم های سخت و توطئه های ناجوانمردانه همچنان در عرصه های مختلف از جمله قدرت موشکی در حال پیشرفت است.

العالم _ کشکول

ناظران و کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که هیچ کشوری در جهان مانند ایران تحت تحریم های بین المللی قرار نگرفته و تا این حد علیه آن توطئه نشده است.

تحریم ها علیه ایران مربوط به امروز یا دیروز نیست؛ بلکه بیش از چهار دهه تحریم های همه جانبه علیه ایران همچنان ادامه دارد.

با وجود تحریم‌های گسترده، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و موجب خشم دشمنان شده است.

دشمنان در سال‌های گذشته سعی کردند به هر طریقی از تحریم گرفته تا جنگ رسانه‌ای و ایجاد اختلاف و هرج‌ومرج مانع پیشرفت ایران شوند.

اغتشاشات، آشوب ها و کارشکنی هایی که برای مدتی امنیت مردم را هدف قرار داد، در چارچوب همین دشمنی با جمهوری اسلامی و برای جلوگیری از ادامه موفقیت و پیشرفت آن بود.

ایران با این حال، بدون توجه به این تلاش‌های ناموفق، به پیشرفت خود از جمله در حوزه قدرت موشکی ادامه داد.

چند روز پیش ایران موشک ماهواره بر قائم 100 را با موفقیت آزمایش کرد. این موشک می تواند ماهواره هایی به وزن 80 کیلوگرم را در فاصله 500 کیلومتری از سطح زمین در مدار قرار دهد.

قائم 100 اولین ماهواره بر سوخت جامد سه مرحله ای است که توسط دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساخته شده است

سامانه پدافند هوایی باور 373 نیز دستاورد مهمی برای ایران بود که سردار سرتیپ پاسدار علیرضا صباحی فرد، فرمانده پدافند هوایی ارتش ایران نیز گفت: برد این سامانه را در مدت شانزده ماه از 150 به بیش از 300 کیلومتر رسانده‌ایم. اما متوقف نشدیم و به فکر رساندن آن به 400 کیلومتر هستیم، انشاالله به آن مرحله خواهیم رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته اعلام کرد ایران یک موشک بالستیک مافوق صوت برای مقابله با سپرهای پدافند هوایی ساخته است.

دریادار امیرعلی حاجی زاده نیز گفت: این موشک جدید می تواند به همه سامانه های دفاع موشکی نفوذ کند و فکر نمی کنم فناوری قادر به مقابله با آن برای دهه ها باشد.

از اینجا می توان به دلیل اصلی دشمنی با جمهوری اسلامی پی برد، اما این دشمنی نمی تواند مانع پیشرفت آن شود و سهم دشمنان فقط خشم و ناامیدی همیشگی است.

پربیننده ترین خبرها