دولت نظامی سودان عمر البشیر را به زندان بازگرداند

جمعه 20 آبان 1401 - 09:47

دولت نظامی حاکم سودان پس از سخنرانی البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت سودان، برای حذف حزب کنگره ملی از صحنه سیاسی، رهبران حکومت سابق از جمله عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع، را از بیمارستان به زندان مرکزی بازگرداند.

العالم – سودان

بنابر گزارش خبرنگار العالم از سودان، شواهد حاکی از فشارهای داخلی و خارجی بر دولت کودتا (دولت برهان) پس از شکست کامل در مدیریت سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور است، شکست دولت عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت سودان خشم آمریکا، امارات، انگلستان و عربستان سعودی را برانگیخته است، این کشورها در تلاش برای غارت بیشتر منابع سودان هستند.

البرهان با انجام این اقدام علیه حزب منحل شده کنگره ملی کوشیده است خود را به مردم سودان نزدیک کند و در این راستا رهبران این حزب را از بیمارستان به زندان بازگرداند که برخی از احزاب سودانی از این اقدام استقبال کردند اما برخی دیگر آن را تلاشی برای نجات نظامیان از محاکمه به خاطر سرکوب اعتراضات قلمداد کردند.

اما مردم سودان مخالفت کامل خود را با هرگونه توافقی که باعث بازگشت ارتش به پادگان‌ها نشود و قاتلان تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز را محاکمه نکند، اعلام کردند.

در همین حال برخی کارشناسان از امکان سازش میان نظامیان و سیاسیون و مصون ماندن نظامیان از محاکمه خبر داده اند اما برخی دیگر معتقدند که چنین سازشی با شکست مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها