العالم - آسیا
به گزارش گلوبال تایمز، تعداد بیشتری از شرکتهای ایرانی در پنجمین نمایشگاه بینالمللی واردات چین در شانگهای شرکت کردهاند تا محصولات و برندهای خود را از طریق این پلتفرم ارائه دهند.
حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین گفت این اولینبار است که ایران با قدرت در نمایشگاه بینالمللی واردات چین شرکت میکند، اما برخی شرکتها برای چهارمین بار حضور پیدا میکنند.
وی گفت 11 شرکت از ایران امسال در این نمایشگاه شرکت کردهاند که از بخشهای مختلف کشاورزی، کالاهای مصرفی و مراقبتهای بهداشتی و سلامتی هستند. عادلی این نمایشگاه را فرصتی خوب برای شرکتهای ایرانی جهت صادرات محصولات خود به چین میداند.
عادلی اشاره کرد:«سایر کشورها تلاش در تقویت صادرات خود دارند اما چین سعی میکند واردات خود را گسترش دهد و این کار را با دو هدف انجام میدهد، تقویت تجارت بینالملل و افزایش مصرف داخلی جهت کمک به رشد اقتصاد».
وی گفت:«ایجاد این پلتفرم نهتنها به چین بلکه به سایر کشورها و مناطق هم برای مشارکت در تولید در کارخانههای جهانی کمک میکند»
به گزارش تسنیم، عادلی تاکید کرد بسیاری از شرکتهای ایران هنوز اطلاعات کافی در مورد این بازار ندارند. نمایشگاه بینالمللی واردات چین میتواند اطلاعات و فرصتهای خوبی در اختیار شرکتهای ایران قرار دهد. وی قصد دارد محصولات کشاورزی بیشتری را به چین معرفی کند، محصولاتی مانند پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، مرکبات، عسل و محصولات لبنی.