ترکیه یک مخالف خود را در جمهوری آذربایجان ربود

ترکیه یک مخالف خود را در جمهوری آذربایجان ربود
يکشنبه 22 آبان 1401 - 18:15

سازمان اطلاعات ترکیه اقدام به ربایش یک مخالف دولت به نام «ایگور دمیروک» در جمهوری آذربایجان و انتقال آن به ترکیه کرده است.

العالم - ترکیه

روزنامه زمان ترکیه از ربایش «ایگور دمیروک» از مخالفان دولت اردوغان که از پنج سال پیش در جمهوری آذربایجان اقامت داشت، خبر داد.

به نوتشه این روزنامه، او از سال ۲۰۱۶ در باکو به سر می‌برد و در ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) به دست سازمان امنیت ترکیه (میت) ربوده و به ترکیه بازگردانده شده است.

با این حال پلیس جمهوری آذربایجان مدعی است که دمیروک در ششم سپتامبر با خرید بلیط به اراده خود از این کشور خارج شده و به آنکارا رفته است.

«عمر فاروق گرگرلی اوغلو» از نمایندگان پارلمان ترکیه در این باره گفته است که نهادهای امنیتی و نظامی ترکیه به دنبال دمیرک به اتهام عضویتش در جنبش «خدمت» (وابسته به فتح الله گولن) بودند.

«بلال کولبوکن» وکیل خانواده «ایگو دمیروک» نیز در این باره گفته است که خانواده او اعتقاد دارند که دمیروک از سوی سازمان اطلاعات ترکیه ربوده شده است به طوری که از ششم سپتامبر تاکنون خبری از او نیست.

به نوشته روزنامه زمان، سازمان اطلاعات ترکیه در سال‌های گذشته بارها دست به ربایش مخالفان اردوغان در خارج از ترکیه و بازگرداندن آن‌ها کرده و یک بار نیز اردوغان در این باره گفته بود که این اقدام مایه مباهات ترکیه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها