حزب‌الله: نتانیاهو نمی‌تواند توافق مرزها را لغو کند/آمریکا درصدد ویران کردن لبنان است

حزب‌الله: نتانیاهو نمی‌تواند توافق مرزها را لغو کند/آمریکا درصدد ویران کردن لبنان است
يکشنبه 22 آبان 1401 - 18:10

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی گفت که آمریکا درحال برنامه ریزی برای ویران کردن لبنان است.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش سایت النشره، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اظهار داشت: مقاومت امروز قوی‌تر، سرسخت‌تر، توانمندتر و مصمم‌تر از همیشه است و به لطف مقاومت و معادلات آن و به لطف خون شهدا و آمادگی مجاهدان ما، لبنان به دستاوردهایی دست می‌یابد.

وی افزود: نتیجه‌ای که لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی رقم زد، یک دستاورد بسیار بزرگ است که بدون اتحاد دولت، مقاومت و مردم این اتفاق نمی‌افتاد.

دعموش در واکنش به نگرانی‌ها از لغو این توافق توسط اردوگاه راست تندرو صهیونیست پس از پیروزی در انتخابات این رژیم تاکید کرد: برخی نگران کنار گذاشتن این توافق توسط اسرائیل به ویژه پس از پیروزی حزب «لیکود» در انتخابات هستند؛ چراکه بنیامین نتانیاهو رئیس این حزب تهدید به لغو آن کرده بود.

وی در این باره افزود: نتانیاهو قادر به لغو توافق نیست، اولاً به این دلیل که دو نهاد نظامی و امنیتی اسرائیل به اتفاق آرا بر اهمیت آن توافق کرده‌اند تا از جنگ در لبنان و منطقه جلوگیری شود و نتانیاهو نمی‌تواند فراتر از آن عمل کند و تصمیمی سیاسی مغایر با تصمیم نظامی و امنیتی اتخاذ کند. ثانیاً معادله مقاومتی که بر آمریکا و اسرائیل تحمیل شد همچنان پابرجاست و این معادله ضامن اصلی تداوم این توافق است نه تعهدات آمریکا؛ چراکه آمریکا معمولا به تعهداتش پایبند نیست.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مقاومت حاضر، آماده، هوشیار و پیگیر است، تضمین واقعی تداوم این توافق است، بنابراین جای نگرانی نیست؛ بلکه باید اطمینان داشته باشیم و مطمئن باشیم که مقاومتی که این نتیجه را تحمیل کرد، دشمن را مجبور می‌کند تا پایان آن را رعایت کند.

شیخ دعموش در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مشکلات و بحران سیاسی و اقتصادی لبنان نیز گفت: دلیل اصلی درد و رنج ملت لبنان؛ دولت آمریکا است که کشور را محاصره کرده و مشکلاتی را برای لبنانی‌ها به وجود آورده است و با جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به کشور مشکلات لبنانی‌ها را بیشتر کرده است. آمریکایی‌ها همچنین در امور داخلی لبنان مداخله می‌کنند و درصدد تحمیل رئیس جمهور تحت امر خودشان در لبنان هستند.

وی همچنین تصریح کرد: امروز آمریکا در حال برنامه ریزی برای فروپاشی کشور، ایجاد فتنه و انفجار اوضاع در داخل لبنان است که منجر به ویرانی کشور می‌شود.

پربیننده ترین خبرها