خبرنگار العالم در رام الله:

عباس به دنبال سازش با صهیونیست ها و مقاومت به دنبال وحدت ملی

عباس به دنبال سازش با صهیونیست ها و مقاومت به دنبال وحدت ملی
دوشنبه 23 آبان 1401 - 18:14

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال آن است تا با رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو سازش کند؛ حال آنکه گروه های فلسطینی خواهان وحدت ملی و دوری از هرگونه سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"فارس صرفندی" خبرنگار العالم در رام الله گفت: محمود عباس بر این عقیده است که گزینه ای به جز سازش با رژیم اشغالگر اسراییلی با نظارت بین المللی وجود ندارد.

وی افزود: از زمانی که محمود عباس به قدرت رسید، راه سازش و مذاکرات با رژیم اشغالگر را در پیش گرفت بدون آنکه دستاوردی برای ملت فلسطین داشته باشد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی و تمام دولت هایی که در این رژیم بر سرکار آمدند، با سازش مخالف هستند و تشکیلات خودگردان را فقط ابزاری برای هماهنگی امنیتی می بینند. رژیم صهیونیستی ایده اخراج فلسطینیان نه فقط از کرانه باختری بلکه از تمام اراضی اشغالی سال 48 را مطرح می کند.

صرفندی خاطرنشان کرد: گروههای مقاومت اما بر این باروند که از سال 2002 که "شارون" نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی توافقنامه ها با تشکیلات خودگردان را نقض و کرانه باختری را با تانک اشغال کرد، اتخاذ شیوه سیاسی با این رژیم دیگر معنا و مفهومی ندارد.

خبرنگار العالم افزود: گروه های مقاومت بر این عقیده اند که تعامل با رژیم اشغالگر به یکپارچه کردن جبهه های داخلی فلسطین و تعیین راهبردی مبتنی بر رویارویی و نه سازش نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها