زلال قرآن (1647)؛

انسان چه مسیری برای رسیدن به کمال باید طی کند ؟

انسان چه مسیری برای رسیدن به کمال باید طی کند ؟
سه شنبه 24 آبان 1401 - 14:58

العالم - زلال قرآن

جریان زندگی انسان از دنیا آغاز می شود و الزاماً باید به جهان آخرت ختم گردد، بدین معنی که، حیات دنیا و آخرت او یک جریان پیوسته ای است که با انعقاد نطفه در دنیا آغاز می گردد و پس از گذراندن دوران جنینی و مراحل مختلف زندگی بعد از تولد (نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی، و پیری)، تا احتضار و نزع در دنیا، او وارد جهان آخرت شود و الزاماً باید مراحل قبر و برزخ و قیامت صغری و کبری و تمامی مواقف آنها را تا مرحله میزان و حساب و جزاء و پاداش را بگذراند، و براساس آیات 106 تا 108 سوره مبارکه هود:

«فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ . خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيد . وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ عَطَاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ»

ترجمه: (اما افراد شقی در آتشند، آنان در آن‌ جا ناله ‌های حسرت ‌بار و فریادهای شدیدی دارند‌ . تا آسمان‌ها و زمینِ [قیامت] پا برجاست در آن [آتش] جاودانه ‌اند، مگر آنچه پروردگارت بخواهد، مسلّماً پروردگارت هر چه بخواهد انجام می‌دهد‌. اما افراد سعید تا آسمان‌ها و زمینِ [قیامت] پا برجاست در بهشتند، و در آن جاودانه‌ اند، مگر آنچه را که پروردگارت بخواهد، [بهشت پروردگار] عطایی قطع ‌نشدنی و بی ‌پایان است‌).
اشقیا و بدکاران راهی جهنم سوزان و افراد سعید و نیکاران وارد بهشت رضوان الهی گردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها