فصل جدید جنایت‌های «ابومنشار» اینبار در حق مهاجران/ ماجرای «خاشقچی یمن» چیست؟!

سه شنبه 24 آبان 1401 - 18:17

نیروهای امنیتی سعودی، یک جوان مهاجر یمنی در عربستان را به شکل فجیع شکنجه کرده و به قتل رساندند.

العالمعربستان سعودی

طبق اعلام سازمان حقوق بشری "انسان" ، "علی عاطف هضبان العلیی" ، جوان یمنی مهاجر در عربستان بعد از ان که از سوی نیروهای اطلاعاتی سعودی ربوده و شکنجه شد، به شکل فجیعی به قتل رسید که این شیوه قتل او، یادآور جنایت سعودی‌ها علیه "جمال خاشقجی" روزنامه نگار معارض سعودی است که در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه به دست سعودی ها به قتل رسید.

به دنبال این جنایت ، کاربران در شبکه های اجتماعی هشتگ "خاشقچی یمن" را به وفور استفاده کردند.

عناصر منسوب به سرویس های اطلاعاتی سعودی این جنایت وحشیانه را در ریاض پایتخت عربستان مرتکب شدند که جنایت قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار معارض سعودی را در داخل کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه در اذهان زنده کرد.

بنا به اعلام سازمان حقوق بشری "انسان"، "علی عاطف هضبان العلیی" ، جوان 24 ساله یمنی، همان خاشقچی دیروز است که از اهالی استان المحویت بود و به دلایلی نامعلوم از نزدیکی محل کارش در ریاض ربوده شد و مورد ضرب و شتم و شکنجه واقع شد و توسط عناصر اطلاعاتی سعودی خفه شد و به قتل رسید.

ادله و شواهدی که این سازمان حقوق بشری فاش کرده، نشان می دهد که العلیی قبل از ربوده شدن از طریق پیام هایی در پیام رسان " واتساپ" از یک شماره متعلق به سرویس های امنیتی سعودی، تهدید شده بود.

سرویس های امنیتی سعودی تلاش کرده اند تا این جنایت را مخفی کنند و جسد این مهاجر یمنی را شبانه و بدون انجام کارهای قانونی دفن کردند.

همچنین برخی از نزدیکان العلیی نیز گفتند که مسئولان سعودی آن ها را تهدید کرده که در صورت پیگیری خواسته هایشان مبنی بر کالبدشکافی یا مطالبه گزارش امنیتی درباره این جنایت، زندانی خواهند شد.

این جنایت فجیع، یکی از ده ها جنایت مقامات سعودی و مزدوران آن هاست که روزانه در حق یمنی ها صورت می گیرد.

یکی از زنان آواره یمنی در الخوخه در جنوب الحدیده یمن نیز با وجود تهدیدات موجود، از تعرض و وحشی گری سعودی ها در رفتار با زنان آواره یمنی در اردوگاه ها پرده برداشت و گفت که سعودی ها و مزدوران اماراتی آنان رفتارهای وحشیانه و غیراخلاقی با زنان آواره یمنی دارند و کارکنان سازمان های امدادرسانی نیز دچار فساد اخلاقی هستند و این اقدامات آنان در چارچوب تحرکات شان برای به فساد کشاندن جامعه یمن صورت می گیرد.

وضعیتی که این آواره یمنی تشریح کرده است، به اضافه گزارش های بسیار حقوق بشری بیانگر این مساله است که زنان یمنی در مناطق تحت سلطه مزدوران متجاوز در معرض جنایت ها و فساد اخلاقی از سوی متجاوزان سعودی و اماراتی قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها