پشت پرده تعطیلی برخی از مغازه‌ها در بازار بزرگ تهران از زبان کسبه

پشت پرده تعطیلی برخی از مغازه‌ها در بازار بزرگ تهران از زبان کسبه
سه شنبه 24 آبان 1401 - 19:45

در پی اغتشاشات و آشوب‌ها اخیر در کشور، برخی از کسبه اقدام به تعطیلی مغازه های خود در بازار بزرگ تهران کردند.

العالم - ایران

یکی از کسبه در بازار کفاش ها در خصوص علت تعطیلی بازار بزرگ تهران گفت: ساعتی قبل عده‌ای وارد بازار شدند و شروع به سر دادن شعارهای تند کردند. سپس به سراغ ما آمدند و تهدید کردند که اگر نبندیم، مغازه‌ها را آتش می‌زنند! همین موضوع سبب شد که اغلب کسبه مغازه خود را تعطیل کنند و بروند. بازاریان می‌ترسند که اموالشان از بین بروند و به همین دلیل ریسک نمی‌کنیم و مغازه را می‌بندیم.

کسبه دیگر در بازار اغذیه فروشی گفت: مساله بازاریان اعتصاب نیست؛ بلکه ترس از آتش زدن و تخریب اموال است! وضعیت بازار تهران از لحاظ ایمنی خاص است و اگر اتفاقی داخل آن رخ دهد به سرعت به سایر مغازه‌ها نیز سرایت می‌کند به همین علت بازاریان ریسک نمی‌کنند که مغازه‌ها را باز نگهدارند؛ چرا که در صورت بروز کوچک‌ترین اتفاقی، همه ما به شدت خسارت خواهیم دید.

کسبه مغازه دوربین‌فروشی در ناصرخسرو در همین خصوص گفت: ساعتی قبل عده‌ای از اینجا رد شدند و شروع به شعار دادن و فحاشی کردند و تهدید کردند که اگر نبندی مغازه‌ات را آتش می‌زنیم. قیمت دوربین بسیار زیاد است و حتی اگر برای یکی از دوربین‌ها اتفاقی رخ دهد، ضرر قابل توجهی می‌کنم. به‌همین دلیل کرکره را تا نیمه پایین کشیده‌ام تا مشکلی پیش نیاید.

بررسی‌های میدانی از مرکز شهر و محدوده بازار بزرگ تهران حاکی از این است که علت تعطیلی بسیاری از مغازه‌ها نه اعتصاب؛ بلکه ترس از توحش، تحریق و تخریب عده قلیلی از اغتشاشگران است.

نورنیوز

پربیننده ترین خبرها