واکنش پنتاگون به خبر سقوط 'موشک‌ روسیه' در لهستان

واکنش پنتاگون به خبر سقوط 'موشک‌ روسیه' در لهستان
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 00:21

وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند صحبت گزارش‌ها درباره سقوط دو موشک روسیه در لهستان را تایید کند.

العالم - آمریکا

«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت در حال حاضر نمی‌تواند صحبت گزارش‌ها درباره برخورد دو موشک روسیه به لهستان را تایید کند.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «ما گزارش‌ها درباره سقوط دو موشک روسی در لهستان را با جدیت تمام پیگیری خواهیم کرد».

رایدر گفت: «امنیت نظامیان خود در لهستان و دیگر مکان‌ها را بسیار جدی می‌گیریم و به اقدامات پیشگیرانه اطمینان داریم».

ساعتی پیش بود که در سقوط موشک در روستایی در لهستان دست کم 2 نفر کشته شدند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که دو موشک به روستای لهستانی Przewodów در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرده است.

در پی این رویداد، رئیس جمهور لهستان نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور را برگزار کرد.

منابع خبری غربی تلاش دارند که شلیک این موشک‌ها را به روسیه نسبت دهند و اینگونه وانمود کنند که روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله کرده است.

پیش از این در پی حمله موشکی گسترده روسیه چندین شهر در سراسر اوکراین، شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد نیمی از این شهر در خاموشی کامل فرو رفته است.

ساعتی قبل‌تر رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در سراسر اوکراین خبر داده‌ و گفته‌اند روسیه با موشک‌های کروز، اهدافی در کی‌یف را هدف قرار داده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها