تازه ترین اتهام اف‌بی‌آی به چین در باره سرقت اطلاعات آمریکایی‌ها

تازه ترین اتهام اف‌بی‌آی به چین در باره سرقت اطلاعات آمریکایی‌ها
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 12:16

کریستوفر ری رئیس اداره تحقیقات فدرال ایالات‌متحده (FBI) در اظهاراتی با بیان اینکه برنامه هکری چین بزرگترین در جهان است، مدعی شد: چین بیش از مجموع تمام کشورهای دیگر اطلاعات آمریکایی ها را به سرقت برده‌ است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه خبری "ای‌بی‌سی‌نیوز"، «کریستوفر ری» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) گفت: این اطلاعاتی که در اختیار چینی ها قرار می گیرد تجاری و شخصی است.

ری همراه با «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی و «کریستین ابیزید» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم، در نشست کمیته امینت داخلی مجلس نمایندگان با عنوان استماع سالانه "تهدیدات سراسر جهان" این اظهارات را بیان کرد.

رئیس اف‌بی‌آی در این نشست همچنین تاکید کرد که آمریکا نگران اپلیکیشن چینی "تیک تاک" و "بایت دنس" شرکت مادر آن است و خواستار ممنوعیت این برنامه ها شد.

ری سپس ادامه داد: ما نگرانی های امنیت ملی داریم. این برنامه ها به دولت چین این امکان را می دهد داده‌های میلیون ها کاربر را جمع آوری و کنترل کند.

مایورکاس نیز ضمن تکرار اظهارات رئیس اف‌بی‌آی، اضافه کرد: چین از این فناوری ها برای تغییر میدان بازی جهانی به نفع خود استفاده می کند.

به گزارش ایرنا، اظهارات روز گذشته ری تنها یک روز پس از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا با «شی جینگ پینگ» رئیس جمهوری چین در تلاش برای ترمیم روابط آسیب دیده بین دو کشور منتشر شده است. نشست این دو رهبر اگرچه دوستانه اما صریح بود و محور اصلی گفت‌وگوها عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تنش در تنگه تایوان و آزمایش های موشکی کره شمالی عنوان شد.

پربیننده ترین خبرها