تلاش ائتلاف سعودی- اماراتی برای ترویج فحشا در یمن

تلاش ائتلاف سعودی- اماراتی برای ترویج فحشا در یمن
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 20:07

پناهگاه‌های یمنی‌هایی، که در نتیجه جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی آواره شده‌اند، هر از گاهی شاهد آتش‌سوزی‌هایی می‌شود ولی آتش‌سوزی در ادوگاه “الخونه”، که از سوی هلال احمر امارات در جنوب استان الحدیده و نیز اردوگاه‌های استان مأرب، بسیار سوال‌برانگیز شده است.

العالم- کشکول

دلیل آن را زنان شریف یمنی فاش کردند، که به نظر می‌رسد آنها دیگر طاقت تحمل حوادثی که در اردوگاه الخوخه- که از سوی مزدوران سعودی و اماراتی اداره می‌شود- را ندارند؛ این اردوگاه بعد از آنکه مزدوران آن را به مراکزی برای فحشا و تجارت جنسی تبدیل کرده‌اند، شاهد اتفاقات غیراخلاقی و نقض حقوق بشر شده است.

فعالان در رسانه‌های اجتماعی ویدیوهایی منتشر کرده‌اند که در آنها، زنان می‌گویند مدیریت اردوگاه‌های آوارگان در ساحل غربی اقدام به توزیع ابزارهای جنسی بین زنان آواره می‌کند و آنها را برای ارتکاب زنا تحت فشار قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد رسوایی‌های مزدوران متجاوز بزرگ‌تر از آن بوده، که بتوان بر آن سرپوش گذاشت؛ بنابراین آنها برای از بین بردن مدارک و شواهد به راه‌حلی سریع و آسان متوسل می‌شوند و آن آتش‌سوزی؛ همانطور که چند روز شاهد چنین سناریویی در اردوگاه‌های خوخه و مآرب بودیم؛ آتش‌سوزی‌هایی که در بحبوحه اتهامات طرف‌ها در منطقه تحت اشغال شبه‌نظامیان طارق صالح به‌وقوع پیوستند و آنها به ارتکاب تجاوز جنسی و آواره کردن آوارگان این شهر متهم هستند در حالی‌که فعالان آن را اقدامی انتقام‌جویانه توصیف می‌کنند.

زنان یمنی به عفت و حیا شهرت دارند، اما وقتی در ویدئویی ظاهر می‌شوند و داوطلبانه از حقایق زنان آواره از جمله اخاذی و استثمار جنسی از آنها توسط مسئولان واحد اجرایی اردوگاه‌ها و همچنین نیروهای وفادار به امارات سخن می‌گویند این بدان معنی است که رسوایی بزرگی رخ داده و نباید درباره آن سکوت کرد.

تبدیل اردوگاه ها به محلی برای استثمار زنان آواره و انداختن آنها در چنگال شرارت توسط مزدوران متجاوز از طریق اخاذی و تجاوز به ناموس زنان آواره، اقدامی فردی یا جداگانه نیست، بلکه سیستماتیک و هدفمند برای اشاعه رذیلت و نابود کردن ارزش‌های اسلامی، به‌ویژه ارزش‌های کرامت، شرف، عزت و مردانگی، در جامعه محافظه‌کار یمنی است.

سازمان اطلاعاتی امارات در تلاش برای جذب گروه‌هایی از جوانان استان سقطری یمن و تشویق مالی آنها است تا آنها را برای سفر به امارات متقاعد سازد و سپس با شستشوی مغزی‌شان، آنها را برای جاسوسی برای ابوظبی بگمارد.

پس از افشای اعمال کثیف مزدوران متجاوز، حمد الشبوانی، از شیوخ قبایل عبیده در استان مأرب، در سلسله پست‌هایی در فیس‌بوک اعلام کرد که ابومحمد شعلان، فرمانده نیروهای ویژه در استان مأرب اقدام به ربودن زنان اردوگاه‌های آوارگان می‌شود به این بهانه که می‌خواهد از آنها در آپارتمان‌های شخصی و در نیمه‌شب تحقیق کند!. او از جنگجویانی که در صفوف نیروهای ائتلاف متجاوز در جبهه‌های مختلف می‌جنگند، خواست به سرعت برای دفاع از ناموس‌شان به اردوگاه‌ها بازگردند.

مزدوران متجاوز پس از فروختن شرف خود به بهای ارزان به عربستان و امارات، در صدد گسترش فحشا در بین مردم شریف یمن هستند، این مزدوران آرزو دارند همه را بی‌شرف و بی‌عفت ببینند.

پربیننده ترین خبرها