تشدید مجازات مبلغ سلفی سعودی

تشدید مجازات مبلغ سلفی سعودی
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 21:10

حساب کاربری "آزادی بیان"، که اخبار مربوط به اوضاع حقوق بشر در عربستان سعودی را رصد می‌کند، اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر برای دومین بار علیه شیخ خالد الراشد، مبلغ سلفی حکم صاد کرده و او را بعد از گذراندن محکومیت ۱۴ ساله، به ۱۷ سال زندان محکوم کرد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، این حساب کاربری در توییتر نوشت: برای ما تأیید شد که دادگاه تجدیدنظر برای دومین بار حکم صادره علیه شیخ #خالد_الرشید را تشدید، و 17 سال دیگر به مدت محکومیت وی اضافه کرد تا 40 سال شود.

در ادامه این توییت آمده است: احکام سنگین علیه #زندانیان_آزادی بیان یک تخلف قضایی است که طبق قانون، توسط دستگاه قضائی علیه یک زندانی بی‌گناه اعمال می‌شود. اتهاماتی همه کسانی که توسط دادگاه تجدیدنظر به احکام سنگین محکوم شده‌اند واهی و تحت شکنجه اجباری صورت گرفته است.

خالد بن محمد الراشد، واعظ سعودی چندین سال به عنوان واعظ و امام جماعت "مسجد فهد بن مفلیح السبعی " در شهر "الخبر " فعالیت می‌کرد. او در ایالات متحده به تحصیل علوم جنایی پرداخت و سپس حوزه فعالیت و تحصیل خود را تغییر داد. و به تحصیل علوم شرعی پرداخت.

این شیخ سلفی پس از آن که روزنامه‌های دانمارکی به پیامبر گرامی اسلام اهانت کردند خواستار تحصن در مقابل ساختمان فرمانداری ریاض برای بستن سفارت دانمارک شد. پس از این درخواست تحصن در سال ۲۰۰۵ دولت سعودی وی را به ۱۴ سال زندان محکوم کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها