برگزاری ششمین جلسه برای انتخاب رئیس جمهور لبنان

برگزاری ششمین جلسه برای انتخاب رئیس جمهور لبنان
پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 11:55

پارلمان لبنان امروز پنجشنبه ششمین جلسه خود را برای انتخاب رئیس جمهور برگزار می کند.

العالم - لبنان

منابع رسانه‌ای لبنانی اشاره کردند که نشانه‌ای از تلاش برای پرکردن این پست خالی وجود ندارد و انتظار می‌رود اتفاقی که در جلسات قبلی رخ داده است، در جلسه ششم نیز تکرار شود و طبق معمول با نرسیدن آرا به حد نصاب، برگزاری جلسه به تاریخ دیگری موکول و تاریخ دیگری اعلام شود.

روزنامه البناء نوشت که با توجه به بن بست انتخاب ریاست جمهوری انتظار می رود امروز نیز در ششمین جلسه انتخابات همان سناریوی قبلی تکرار شود. این روزنامه افزود ناتوانی مجلس در انتخاب رئیس جمهور در پنج جلسه تاثیر منفی خود را بر اوضاع امنیتی، نظامی، مالی و اداری خواهد گذاشت و آثار زیانبار آن در وضعیت آرامش داخلی، بحران‌های اجتماعی - معیشتی در کشور منعکس خواهد شد به طوری که شهروندان لبنانی را در برابر یک فاجعه اجتماعی قرار خواهد داد؛ قیمت‌های سرسام‌آور کالاها، خدمات و مواد غذایی و هزینه‌های رسمی مانند قبض برق در روزهای آینده افزایش سرسام آوری خواهد یافت.

روزنامه النهار نیز اشاره کرد که ششمین جلسه از سریال جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور امروز در حالی برگزار می‌شود که خالی ماندن مهم‌ترین و حساس ترین پست قانونی لبنان به رویه ای برای توخالی کردن آن و طولانی‌تر کردن خلأ ریاست‌جمهوری تبدیل شده است و تمامی دولتمردان، نهادهای دولتی و حتی خود نمایندگان پارلمان نیز با این خطر مواجه خواهند شد.

روزنامه اللواء هم نوشت که نمایندگان پارلمان امروز در جلسه شرکت می کنند و قاطعانه اطمینان دارند که هیچ رئیس جمهوری تعیین نخواهد شد، همان گونه که از جلسه اول نیز هیچ گزینه ای وجود نداشت. این روزنامه در ادامه افزود: هیچ تضمینی برای انتصاب در پست های امنیتی و نظامی که در هفته ها و ماه های آینده خالی می شود، وجود ندارد و هر پست دولتی ممکن است تا مدتها خالی بماند.

پربیننده ترین خبرها