الوفاق بحرین: شکست انتخابات ساختگی و سرکوب بیشتر مردم به دست آل خلیفه   

الوفاق بحرین: شکست انتخابات ساختگی و سرکوب بیشتر مردم به دست آل خلیفه   
پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 12:32

جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «رژیم بحرین یک فرآیند انتخاباتی ساختگی را در سایه سرکوب سیاسی و نقض آشکار حقوق بشر انجام داد و این درحالی است که انتظار می‌رود در مرحله بعدی موارد نقض حقوق و محدودیت ها افزایش یابد».

العالم- بحرين

الوفاق افزود: میزان مشارکت مردم درانتخابات برگزار شده توسط رژیمی که عامل بسیاری از فجایع، تخلفات قانونی و نقض قانون اساسی، تشدید بحران ها و خفقان های سیاسی و برخورداری مردم از پایین ترین سطح آزادی و حقوق است، بسیار ناچیز بود و این انتخابات فاقد استانداردهای بین المللی بود.

الوفاق « چندین ملاحظه درباره این فرایند صوری » را به شرح زیر ثبت کرده است:

اول: محرومیت شمار زیادی از نامزدی و انتخابات تحت عناوین پاکسازی سیاسی و فرقه‌ای و جلوگیری از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد مخالف.

دوم: انتخابات براساس شماره های محرمانه تشکل ها برگزار شد که در آن اسامی و تعداد رای دهندگان در هر حوزه انتخابیه مشخص نبود تا روند تقلب و دستکاری تسهیل شود و جناح های ساختگی با اعداد و ارقام جعلی انتخاب شوند.

سوم: غیبت کامل سازمان های بین‌المللی یا سازمان‌های محلی بی‌طرف ناظر، یعنی عدم نظارت کامل بر انتخاباتی که در فضای سیاسی پرتنش و خفقان برگزار می‌شود.

چهارم: جلوگیری و ممانعت از حضور و پوشش مستقیم همه رسانه‌های آزاد و محدودیت حضور فقط برای رسانه‌های دولتی.

پنجم: انتخابات در اوج ارعاب و فشار شدید، جلوگیری از اعتراضات، ممانعت از آزادی عقیده و بیان، پر شدن زندانها، اجرای عملیات گسترده امنیتی و بازداشت و احضار شهروندان برگزار شد.

ششم: برگزاری انتخابات براساس حوزه های انتخاباتی ناعادلانه، به گونه ای که رژیم، خود کرسی های مجلس را در اختیار و بر تصمیم گیری ها، گزینه های سیاسی، اقتصادی و غیره تسلط داشته باشد.

هفتم: نپرداختن دستگاه دیپلماسی به جزئیات روند انتخابات و اینکه محافل بین المللی برای اولین بار، از انتخابات بحرین تمجید نکردند هرچند به طور عادت تمجید می کردند که پیام روشنی مبنی بر نارضایتی ها کشورها و مقامات از انتخابات است.

هشتم: واکنش‌های خشونت‌آمیز، اتهامات تقلب و دستکاری در اعداد مشاهده می شد که آشکارا تقلب در روند انتخابات را تایید می کرد.

نهم :مشارکت شمار زیادی از وابستگان نهادهای نظامی و امنیتی و برخی نهادهای حساس به درخواست مقامات بالاتر برای رای دادن به نامزدهای خاص.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها