سفر بن‌سلمان به سئول و امضای 26 توافقنامه و یادداشت تفاهم

سفر بن‌سلمان به سئول و امضای 26 توافقنامه و یادداشت تفاهم
پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 12:33

منابع رسانه‌‌ای سعودی از سفر ولی عهد سعودی به سئول و امضای 26 توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش 29 میلیارد دلار خبر دادند.

العالم - آسیا

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، پس از شرکت در نشست گروه ۲۰ که سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته در جزیره بالی اندونزی برگزار شد، روز گذشته، در رأس یک هیأت بلندپایه عازم سئول پایتخت کره جنوبی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، وی در این سفر ابتدا با «هان دوک سو» نخست‌وزیر کره جنوبی دیدار و درباره روابط دوستانه میان دو کشور و افق‌های همکاری دوجانبه و شیوه‌های تقویت و توسعه آن در زمینه‌های مختلف رایزنی کرد.

وی در ادامه حضورش در سئول، به دیدار «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی رفت.

بر اساس این گزارش، در نشست مقامات سعودی و کره‌ جنوبی، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی، «ترکی بن محمد بن فهد» وزیر مشاور، «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور، «عبدالله بن بندر» وزیر گارد ملی، «خالد بن سلمان» وزیر دفاع، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه، «مساعد بن محمد العیبان» مشاور امنیت ملی، «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر تجارت و شمار دیگری از مقامات ارشد ریاض حضور داشتند.

وبگاه روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری یونهاب کره جنوبی، امروز نوشت که در جریان سفر ولی‌عهد سعودی به سئول و دیدار با مقامات بلندپایه کره جنوبی ۲۵ توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف صنعتی میان شرکت‌های اصلی سعودی و کره‌ای امضا شد.

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی پیشتر از امضای پروژه‌ای موسوم به «شاهین» در کره جنوبی به ارزش بالغ بر هفت میلیار دلار خبر داده و گفته بود که این پروژه پس از امضا، بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی ریاض در کره خواهد بود. وی همچنین از امضای ۲۶ توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش ۲۹ میلیارد دلار در جریان این سفر خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها