بلینکن: با تلاش‌ها در دور زدن تحریم‌های ایران مقابله می‌کنیم

بلینکن: با تلاش‌ها در دور زدن تحریم‌های ایران مقابله می‌کنیم
جمعه 27 آبان 1401 - 12:35

وزیر خارجه آمریکا از تداوم تلاش‌ها برای فشار بر ایران با کمک تحریم‌ها خبر داد.

العالم - آمریکا

وزیر خارجه آمریکا مدعی مقابله با هر گونه تلاش در دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران شد.

به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: «ما همچنان در تلاشیم در مسیر دور زدن تحریم‌ها علیه ایران اختلال ایجاد کنیم».

بلینکن در این توییت نوشت: «وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال تعیین شرکت‌های مختلفی است که در امور پتروشیمی و نفت با ایران مشارکت دارند. هرکسی که در تسهیل این مبادلات دخیل باشد، تحریم های ایالات متحده را تهدید می‌کند».

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد اسامی ۱۳ شرکت را که ادعا می‌شود در تسهیل فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی که در شرق آسیا نقش دارند در فهرست تحریم قرار داده است.

شرکت‌هایی که آمریکا تحریم کرده در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند. دولت آمریکا مدعی شده شرکت‌‌های مذکور به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

این پنجمین بسته تحریمی آمریکا علیه صادرات محصولات نفت و پتروشیمی ایران از ژوئن ۲۰۲۲ است. آمریکا گفته این تحریم‌ها «عزم ما برای مقابله با اقدامات گریز از تحریم را نشان می‌دهد.»

آمریکا در روزهای گذشته، به عنوان بخشی از جنگ ترکیبی خود علیه ایران همزمان با اغتشاشات، تحرکات تحریمی علیه طرف‌ها و شرکت‌های مرتبط با ایران را تشدید کرده است.

در همین راستا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۶ فعال رسانه‌ای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و اعلام کرد محسن برمهانی، پیمان جبلی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی به این فهرست اضافه شده‌اند.

دولت آمریکا یک روز قبل‌تر، چندین شرکت و فرد ایرانی و روسیه‌ای از جمله شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها