امیر پوردستان: «بن سلمان» تربیت شده آمریکایی‌ها است/ ولی عهد سعودی دشمنی خود را نشان داده است/ جا دارد سعودی‌ها سیلی محکمی بخورند

امیر پوردستان: «بن سلمان» تربیت شده آمریکایی‌ها است/ ولی عهد سعودی دشمنی خود را نشان داده است/ جا دارد سعودی‌ها سیلی محکمی بخورند
شنبه 28 آبان 1401 - 13:55

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به مداخله رژیم سعودی در اغتشاشات اخیر کشورمان گفت: سعودی بداند ایران خویشتنداری می‌کند اما این خویشتنداری حدی دارد.

العالم - ایران

امیر پوردستان در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: هم آمریکایی‌ها، هم اروپایی‌ها و هم رژیم سعودی می‌دانند که ما اهرم‌های بسیار قوی در اختیار داریم که به صورت نیابتی و ترکیبی علیه آن‌ها استفاده کنیم که به موقع برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد. با توجه به تجربه‌ام در نیروهای مسلح باید بگویم که قطعا به تمام اعمال دشمنان پاسخ داده خواهد شد و این پاسخ هم قطعاً برای دشمنان پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی افزود: بن سلمان دشمنی خود را نشان داده است در حالی که سران قبلی عربستان علاقه‌مند بودند تا مقداری تنش‌زدایی کرده و ارتباطاتی برقرار کنند که شاهد بودیم در بسیاری از سطوح این کار انجام شد. نمونه آن تسهیلاتی بود که برای زوار ما ایجاد می‌کردند. اما، بن‌سلمان از ابتدای ورود خود نشان داده این مشی را نداشته و تلاش دارد با جمهوری اسلامی ایران تقابل کند. آن هم به علت جهت‌دهی است که از سوی صهیونیست‌های آمریکایی و اسرائیلی به او داده می‌شود.

امیر پوردستان تصریح کرد: خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که همیشه بین ما و آن‌ها یک فاصله ای وجود داشته باشد و چه کسی بهتر از بن سلمان که بتواند این فاصله را ایجاد کند. بن‌سلمان اکنون یک فضای استبدادی را در کشور عربستان ایجاد کرده ولی در عین حال نیز گشایش‌هایی را به شیوه غربی در آنجا پیاده می‌کند. اما، نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد هر چند بن‌سلمان از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌شود، ما از چنان اقتداری برخوردار هستیم که می توانیم اراده خود را در منطقه حاکم کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: به نظرم ما در این حادثه واقعاً خویشتنداری کردیم و خود من احساس می‌کردم جای آن دارد که عربستان سعودی در این فتنه‌ها از طریق نیروهای نیابتی و ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد یک سیلی محکمی بخورد. اما، به نظر من مسئولان ما مانند همیشه خویشتنداری کرده و بزرگواری کردند اما، عربستان بداند که خویشتنداری هم بالاخره حدی دارد و اگر بخواهد اقدامات خصمانه خود را مقداری بیشتر کند، قطعاً پاسخ ما به این اقدامات پشیمان کننده خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها